Претражи овај блог

уторак, 11. октобар 2016.

Кишобран

Коначно један кишобран - пукла жица. У ствари је то шипкица направљена од профилисаног лима, а зашто је пукла ко зна. Направио сам од танког челичног лима облогу и обавио сам је тако да прелази по 2-3 цм са сваке стране прелома а онда је пажљиво клештима формирао и стегао тако да то сада добро држи. Лим је од конзерве. Кишобран има двоструко платно и доста жица, али су прилично слабе. Само да су мало јаче био би баш трајан.

понедељак, 10. октобар 2016.

Веш-машина: неисправан електровентил

После 34 године рада електроввентил се покварио - један до намотаја је у прекиду. Вентил је Чајавец и може да се отвори. Од два вентила саставио сам један исправан и сада опет ради.

среда, 5. октобар 2016.

Југо - дихтунг главе мотора

После 4 године и око 56.000 км од освежења (при чему сам променио дихтунг главе) појавио се квар, страдао је дихтунг и вода је почела да улази у 2. и 3. цилиндар. У међувремену мотор се није никада прегрејао, антифриз није био стар, тако да претпостављам да је узрок у лошем квалитету материјала од кога је направљен дихтунг (Cobest).

Слушалице

Поломљена пластика на једној страни. Залепио сам супер лепком, а онда сам два комада танког лима (од конзерве) као ојачање налепио са сваке стране двокомпонентним лепком. 

понедељак, 3. октобар 2016.

Будилник Јунгханс

Овај будилник је из 1942. и није био исправан јер казаљке нису хтеле да се покрећу а машина је радила. Балансвела је изоштрена па је неко кривио горњу плочу јер су кирнер-шрафови били стегнути до краја а осовина је прекраћена. Узрок мировања казаљки је било проклизавање на фрикцији за подешавање - лењи зупчаник који покреће малу казаљку и зупчаник за звоно је од цинка, и набубрио је па се заглавио на осовини и тако је фрикција проклизавала. Само сам шајбну испод тог зупчаника заменио тањом, зупчаник је добио аксијални зазор и сат сада ради. Поред тога сам га мало подмазао и очистио балансвелу и кирнер-шрафове.

Дипон BY6576

Овај мањи "дамски" дипон је одлично очуван али је поклопац кремена био потпуно заглављен и једва смо га одглавили, вероватно услед оксида у који се претвори кремен стајањем. Дизна за пуњење је необична јер иглица на тоне унутра већ се повлачи напоље при пуњењу, тако да наставак не сме да је притиска при томе. 

Ронсон бензинац

Ево једног старог енглеског бензинског упаљача марке Ронсон. Проблем је у точкићу, изгледа да је туп па слабо креше. Пробаћу да га мало наоштрим иглом од видије.