Претражи овај блог

недеља, 6. август 2017.

Будилник Кинцле - мала дилижанса

Ево једног будилника из 1926. производње Кинцле (Kienzle). Машина је била веома прљава, улепљена од зејтина па самс е намучио да је оперем. Показало се да је најбољи раствор прашка за машину за судове.


среда, 2. август 2017.

Лакирање столица

Псоле тридесетак година дошло је време да се прелакирају дрвене кухињске столице. Лакирали смо их обичним безбојним лаком на уљној основи ("за чамце"). Произвођач је Беохемик из Београда, квалитет није лош. Столице су фабрички биле лакиране нитроцелулозним мат лаком.

понедељак, 31. јул 2017.

Кречење

Овог пута кречили смо кухињу. Појавило се пар пукотина па сам морао делимично да ољуштим један зид и део плафона и то да преглетујем. Слој старих наноса је био око 1 мм дебео, то некада мора да се ољушти. Срећом ишло је лако. Користили смо полудисперзију разређену око 15% водом. Потрошња је била око 300 грама по квадратном метру за један слој што је дупло више од декларисане али је одлично покривено и нигде се не шарени.

Окапница прозора

Решио сам да мало поправим фарбу на прозорима. На једном крилу је окапница потпуно дотрајала, дрво је постало порозно и изгледа да је прилично иструлило па сам решио да направим нову.


Кабл за шпорет

Једноставан посао замене кабла за шпорет се претворио у ноћну мору. Кабл је са гуменом изолацијом 5х2,5 новосадске фабрике каблова. Гума је квалитетна, спољни плашт се нормално скида јер има талка између жица. Али бланкирање жица је ужасно тешко - гума се вероватно при производњи залепила за лицне и јако тешко се скида, мора да се љушти мало по мало. Лицне су од бакра али нису поцинковане.

четвртак, 13. јул 2017.

Колица за пијац

На овим колицима која иначе нису нарочито јака већ два пута су пуцали точкићи који су очигледно слаба тачка. Цела конструкција је направљена од челичних цеви танког зида (вероватно испод 0,8 мм) са неким пластичним појачањима и то се за чудо није искривило. Точкићи су пластични и на први поглед су прилично јаки, међутим пластика је очигледно врло лоша тако да се дешава да пукну. Уместо њих сам монтирао точкиће од старог дечијег аутомобила на педале (Москвич). Фелне су од челичног лима, гума је пуна а лежајеви су куглични са косим додиром. Услед лежајева који имају рупу 9 мм а осовина је од 8 мм морао сам да убацим чауре, на крајевима осовине сам избушио рупе од 2 мм за шплентне а иза точкића сам подбацио неколико шајбни. Услед оптерећења се лежајеви растављају па би то требало да је стегнуто али на овој осовини то нисам никако могао да изведем јер није довољно дугачка да би се нарезао навој. Уместо оригиналних лежајева који су донекле корозирали покушао сам да убацим стандардне 608 али како је унутрашњи пречник главчине нешто већи од 22 мм лежај не може да се набије и има зазор па сам одустао од тога. Најбоље би било да се направи цела нова осовина од материјала дебљине 10 мм па да се на крајевима обраде рукавци од 9 мм са навојем М8 како би лежајеви могли да се наштелују и да се зазор избаци, али радиће и овако јер оптерећење није велико.

понедељак, 10. јул 2017.

Електрична инсталација

У помоћном објекту сам проширио постојећу електричну инсталацију додавањем два сијалична места. Инсталација иде по зиду и користио сам ПП/Р кабл, ОГ дозну и прекидач.