Претражи овај блог

четвртак, 31. август 2017.

Појачало Sanyo

Појачало није оригинално, неко је ту нешто буџио. Као да је цео унутрашњи склоп електронике убачен од другог појачала. Постоји нека необична сметња, канали прораде тек када се појача. Као да негде постоји лош контакт али не могу да откријем где. Прелетовао сам неке сумњиве контакте и жице, чистио потенциометар али без успеха.
Треба доста времена и рада да се нађе квар, али како оба канала прекидају на исти начин могао би да буде и проблем са напајањем. Наравно могућ је и квар самог излазног кола (STK463 хибрид снаге 2х25W синуса при изобличењу од 0,08% на 8 ома) мада у то сумњам.

5.9.2017.

У питању је био хладан лем на заштитном релеју који прекида излазе оба канала. Прелетовао сам то и сада ради нормално, али постоји неки други проблем услед кога се заштитни релеј повремено активира а отпорници у излазу (који вероватно служе за неку врсту компензације или заштите) се греју. Као да је негде кратак спој у инсталацији али нисам успео да нађем где. Када се предња маска одвоји од уређаја то се не дешава.

6.10.2017.

Испоставило се да хладан лет није једини проблем, јер квар тиме није био отклоњен. Установио сам да су сами контакти релеја запрљани, велика је прелазна отпорност па сам их очистио фином шмирглом (1000). Вероватно да се појачавањем повећа излазни напон и онда то преспоји контакте и звучник проради. Исти су симптоми и код мог појачала Пионир, вероватно је сличан квар у питању.

петак, 25. август 2017.

Рачунарски миш

Леви микро-прекидач је неисправан (поломљено контактно перо) па сам га заменио другим, половним али исправним. 

четвртак, 24. август 2017.

Бекер авус ауто-радио

Овај радио Becker avus 690 је направљен средином осамдесетих година и уграђиван је у луксузне аутомобиле (Мерцедес, BMW). Квалитет је одличан као и код свих Бекера а овај примерак је добро очуван. Само је једно дугме поломљено али то се може релативно лако поправити.

Сијалица

Дошло је време да се и сијалице поправљају! LED сијалица од 12 вати коју је колега донео састоји се од једноставног исправљача који даје око 300 волти једносмерног напона, а напаја 13 редно везаних LED модула. Један од њих је прегорео па сам га премостио и сада сијалица поново ради. Сваки од њих ради на 9 волти што даје око 120 волти (пад напона је проузрокован ограниченим капацитетом исправљача). Преспајањем једног модула напон на преосталим модулима је 10 волти што је повећање од око 10% а струја је вероватно иста због капацитета исправљача. Међутим дисипација је вероватно већа па ће преосталим модулима бити скраћен век. У сваком случају сијалица ће трајати још неко време.
Кратак век ових новијих сијалица је проузрокован великим грејањем односно недовољним хлађењем и вероватно лошијим квалитетом LED Модула.

2.3.2018.

Иста сијалица се вратила - после 6 месеци скоро непрекидног рада прегорео је још један модул па сам и њега премостио.

среда, 23. август 2017.

Југо - корозија

На каросерији су се појавиле тачкице корозије које треба поправити. Највероватније су узрок ситни каменчићи на путу. Места сам очистио челичном четком на машини, затим префарбао два пута основном и два пута лак-фарбом. Задњи везни лим је иструлио и требало би га заменити.

уторак, 22. август 2017.

Рачунарски звучници

Један звучник прекида. 

Усисивач за мрвице

Овај усисивач је исправан али су му батерије пропале. Требало би их заменити али су никл-кадмијумске. Уместо њих се могу ставити никл-метал-хидрид, а са преправком пуњача и литијум-јонске.