Претражи овај блог

уторак, 8. јул 2014.

Linco камински сат

Ево једног старог каминског сата. Направљен је тридесетих година у фабрици Link & Co. а машина је Хермле 321.


Купио сам га у марту 2014. без стакла и са кваром, први зупчаник на механизму за избијање је спао са осовине па сам то провизорно поправио (залетовао). Са неког новијег зидног кварцног сата сам скинуо стакло заједно са розетном, уместо пластичног прстена сам направио лимени. Део шарке који је фалио сам направио од месинга, хартлетовањем две мале чауре израђене на стругу на део направљен од месинганог лима. Шарку сам зашрафио са два М2 шрафа на розетну.

Кућиште сам прешмирглао и лакирао јер је лак био много оштећен и ружно је изгледао. Сат је изгледа дуго стајао у лошим условима, у влази вероватно, јер су и сви челични делови машине имали доста површинске корозије која се срећом скинула без много последица.









Сат међутим и после полирања свих осовиница и детаљног чишћења и подмазивања не ради тачно - кад је навијен до краја мало жури а како се федер одвија почиње да касни. Изгледа да је проблем у самом федеру, да је дошло до замора материјала и да би га требало променити. Додуше овоме доприноси и конструкција - примењено је клатно са повратним анкером који није изохрон па и то утиче на варијацију брзине хода.

9.8.2014.

Пре месец дана сам заменио федере за рад и избијање - ситуација се мало поправила када је федер навијен до краја, али уопштено варијација је и даље велика. Пре две недеље сам дошао на идеју да отежам клатно - то би требало да смањи утицај промене погонске силе на период осциловања клатна. Што је клатно теже, период је мање осетљив на спољне утицаје а тиме и на промену силе коју добија преко анкера. Оригинално клатно има око 35 грама, ја сам га прво отежао на око 75 грама и то је изгледа прилично смањило варијацију. Сада сам га отежао на око 170 грама па ћемо видети како ће сада да се понаша. Штета што анкер није грахамов, машина би много боље радила. Ипак верујем да ће стабилност рада да се знатно побољша са овим отежаним клатном.


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.