Претражи овај блог

субота, 11. јул 2020.

Голф - задње кочнице

Голф 1 има назад добош кочнице са аутоматским штеловањем. Механизам ради како треба док је све ново, али када се појаве разни зазори крајњи резултат је неравномерно кочење јер пакнови нису наштеловани равномерно на обе стране. 
Механизам има један клин (трапезни уметак) који вуче опруга и тиме се пакнови растављају како се облоге троше. Када се притисне кочница зазор између канова се повећа и тај клин западне дубље, чиме се спречава претерано враћање пакнова и зазор између њих и добоша се одржава на некој мери. Међутим када се појаве разни зазори услед истрошења механизам више не ради како треба. Најпростије решење проблема сам видео у замени опруге једним навојним механизмом којим се може ручно подесити клин, како би се на обе стране обезбедило исто подешавање а тиме и равномерно кочење оба точка.



Мерењем момента кочења примитивним путем (помоћу опружне ваге и полуге) сам установио да је леви добош мало овалан, али да се штеловањем може постићи просечно сличан моменат на обе стране. Услед конструкције изгледа да је код ручне кочнице моменат осетљивији на овалност (више варира) него моменат хидрауличне кочнице. 
Већи зазор између пакнова и добоша значи и веће напрезање опруге која их враћа, чиме се на неки начин део силе цилиндра користи за натезање те опруге уместо на кочење, услед чега не само да кочење касни него и је нешто слабије. Међутим када се једном пакнови ослоне на добош, не би требало да буде разлике јер хидраулична течност равномерно преноси притисак на све пакнове. Како се мери кочиона сила не знам али изгледа да се не мери само максимални износ, него се узимају силе на разним тачкама дијаграма па се рачуна највеће одступање. Уосталом за равномерно кочење возила можда није ни важна максимална сила, већ равномерни и истоврени раст на обе стране.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.