Претражи овај блог

понедељак, 10. септембар 2018.

Југо - корозија и летва волана

На поду су се појавила жаришта корозије, која сам поправио и зафарбао. Углавном је рђа површинска тако да није било потребно крпљење осим на једном месту које сам закрпио провизорно. Места око предњих прихвата радионичке дизалице и носача стабилизатора сам очистио и зафарбао тако да одоздо углавном више нема корозије. Једино је остало да се очисти и офарба резервоар јер је он прилично корозирао.
Каросерија је међутим у лошијем стању јер има доста корозије, а на левој сајтни се изгледа појавила и рупа коју ћу морати да закрпим.

Поред тога дужа манжетна летве волана је пукла (на самом споју са споном) па сам је променио. Приметио сам да у сабијеном стању управо на том месту ради и вероватно је то узрок страдања, те сам направио један заштитник (од дна конзерве спреја) који спречава да гума на том месту ради, тако да претпостављам да ту више неће да се покида. Узрок пропадања манжетне је у ствари неквалитетна гума која не трпи уље. У летву стаје око 140 кубних сантиметара уља за мењач које сам убризгао кроз рупу за пролаз споне. Када се манжетна врати на спону треба испустити сувишни ваздух да се манжетне не би деформисале.

петак, 7. септембар 2018.

Луксметар Gossen trilux

Овај стари луксметар као сензор користи селенску ћелију која је пропала па је инструмент неисправан. Покушаћу да је заменим силицијумском фото ћелијом из старог соларног дигитрона, уз подешавање отпорника требало би да ради. Проблем је једино баждарити инструмент али то се може грубо обавити коришћењем сијалица разних снага.

Посуда машине за судове

Посуда за прашак и сјај се покварила - провидно "око" за контролу количине сјаја у резервоару је упало унутра. Посуда је заварена и не може да се отвори. Нова посуда је скупа (4700 динара) и потпуно је неисплативо мењати је. Како ово око нема никакву функцију сем контроле нивоа сјаја, а иначе постоји пловак са магнетом који преко рид-ампуле пали контролну лампу онда се рупа може без последица затворити (на пример гуменим чепом) да сјај не би неконтролисано истицао.

Голф - рупе на поду

На неколико места су се појавиле мање рупе на поду. Искројио сам закрпе од поцинкованог лима. Офарбао сам га вош-прајмером, занитовао и заштитио, и на крају офарбао црном лак-фарбом.

четвртак, 6. септембар 2018.

Електронски метроном - комплет делова

Састављен је комплет делова али метроном није хтео да проради. Установио сам да је калајем преспојено неколико контаката. После чишћења и уклањања сувишног калаја уређај је прорадио. 

среда, 5. септембар 2018.

Голф - десна сајтна

Трагови корозије на десној сајтни су се одавно појавили, али сам мислио да је само површинска рђа. Испоставило се да је лим местимично прогризла корозија, па сам оштећене делове исекао и закрпио поцинкованим лимом дебљине 0,8 мм. Прво сам га офарбао вош-прајмером, занитовао поп нитнама и на крају прешао заштитом (боди 999). На крају сам све офарбао. Сајтна је мењана пре више од 20 година, али при уградњи очигледно није била заштићена изнутра па је корозија почела одмах да је нагриза. После неколико година смо мењали унутрашњу сајтну и том приликом смо (можда) делимично заштитили и спољну сајтну изнутра колико је могло, али то очигледно није било довољно. Унутра смо сипали заштиту која се некако наталожила на дну у дебелом слоју, који је у међувремену отпао па у том зазору скупљала влага. За чудо сајтна није иструлила на дну како се то обично дешава, већ на бочном зиду што није очекивано. 

Када би се на новом аутомобилу све шупљине офарбале изнутра лак фарбом, трајност каросерије би била далеко већа. Додуше преклопи заварених делова су такође жаришта корозије, и њих је тешко заштитити од корозије. Али пошто је лак фарба скупа фабрике се труде да што више уштеде па је корозија уобичајена код тих старих кола. Код новијих аутомобила корозије има далеко мање, технологија је очигледно напредовала.

уторак, 4. септембар 2018.

Слава штоперица 5498

Ова штоперица није радила јер је на балансвели пукла цапна (рукавац). Међутим неко је изгледа скратио, тако да када сам скинуо мост и поново вратио баланс, машина је прорадила. Баланс се чак окреће лепо и без зазора, тако да то ради сасвим исправно, мада је осовина оштећена.
Недостајао је бигл (карика) коју сам наместио, дугмад за ресет и заустављање помоћне казаљке сам очистио од корозије и исполирао. Помоћна казаљка је била скроз искривљена па сам је исправио. Штоперица има и упутство на коме стоји да је направљена 1982. Иначе је солидно очувана, једино је фарба на поклопцу прилично огуљена али испод је хром (или никл) па бих фарбу могао да уклоним скроз.