Трагови корозије на десној сајтни су се одавно појавили, али сам мислио да је само површинска рђа. Испоставило се да је лим местимично прогризла корозија, па сам оштећене делове исекао и закрпио поцинкованим лимом дебљине 0,8 мм. Прво сам га офарбао вош-прајмером, занитовао поп нитнама и на крају прешао заштитом (боди 999). На крају сам све офарбао. Сајтна је мењана пре више од 20 година, али при уградњи очигледно није била заштићена изнутра па је корозија почела одмах да је нагриза. После неколико година смо мењали унутрашњу сајтну и том приликом смо (можда) делимично заштитили и спољну сајтну изнутра колико је могло, али то очигледно није било довољно. Унутра смо сипали заштиту која се некако наталожила на дну у дебелом слоју, који је у међувремену отпао па у том зазору скупљала влага. За чудо сајтна није иструлила на дну како се то обично дешава, већ на бочном зиду што није очекивано.
Када би се на новом аутомобилу све шупљине офарбале изнутра лак фарбом, трајност каросерије би била далеко већа. Додуше преклопи заварених делова су такође жаришта корозије, и њих је тешко заштитити од корозије. Али пошто је лак фарба скупа фабрике се труде да што више уштеде па је корозија уобичајена код тих старих кола. Код новијих аутомобила корозије има далеко мање, технологија је очигледно напредовала.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.