Претражи овај блог

петак, 21. септембар 2018.

Магнетизатор

Магнетни сталак компаратера сам раставио и магнет се размагнетисао. Магнет је челични и док постоји флукс он одржава магнетне диполе у одговарајућој оријентацији, магнет не губи дејство. Ако се магнет извади из сталка у тренутку престанка флукса он се размагнетише и сталак више не ради. Ово сам сазнао тек када сам га раставио, на жалост...
Да би се магнет поправио мора да се поново намагнетише. Ово сам покушао веома јаким магнетима из хард дискова али без успеха, поље није довољно јако. Зато сам импровизовао магнетизатор од неколико навоја дебеле бакарне жице (10 квадратних милиметара) који сам прикључио на акумулатор. Струја кратког споја је нешто преко 100А јер је акумулатор слаб и дотрајао, и то није дало никакве резултате. Зато сам направио батерију електролитских кондензатора од 8 комада укупног капацитета 37,6 милифарада и напунио сам је на 24 волта. Варница при пражњењу кроз калем је била неупоредиво јача, струју нисам мерио. Магнет се слабо намагнетисао, далеко слабије од потребне јачине. Онда сам импровизовао исправљач који даје око 100 волти па сам њиме напунио батерију.


 Овог пута је варница била јака као експлозија, и магнет се намагнетисао прилично јако. Покушаћу поново а ако треба додаћу још кондензатора, па ћемо видети резултат. У сваком случају може се рећи да је експеримент успео, потребне су само мање дораде. 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.