Претражи овај блог

петак, 29. јануар 2016.

Фен за косу Мулинекс

Мулинекс модел SM1BV је прављен током шездесетих година. Квалитет пластике је изуизетан, све је у одличном стању и нигде нема напрслине. Кабл је такође оригиналан. Мотор је колекторски, а грејач је намотан на керамичком телу. Снага је 420 вати.

Некада су ствари правили јако квалитетно, материјали у уређајима широке потрошње су били далеко бољи и трајнији него данас...

29.1.2017.

Мотор вентилатора је почео да се понаша чудно - повремено би мало успоравао а повремено је радио брже. Прегледом мотора сам установио да је једна ламела колектора у прекиду - од две лак-жице једна је била прекинута на месту где су везане око осовине. Успео сам то некако да закрпим...

четвртак, 28. јануар 2016.

Машина са балансом

Ова машина је била неисправна, делимично прљава а и два лежишта су била потрошена. Све сам очистио а лежишта сам биксновао. Рупе сам избушио бургијом 2,5 мм а биксне сам направио од месинга тако што сам прво материјал стањио на 2,57, избушио са 0,74 и одсекао две биксне ширине око 1 мм колико су дебеле плоче. Затим сам их набио у плоче и лица мало забушио бургијом 2,5мм да направим олкере за уље. Анкер није био најбоље подешен па сам и то мало подесио. Машина има 6 рубина (1 на балансу, 4 у лежиштима балансвеле, један лежај анкера). Анкер је са чивијама, а машина вероватно ради недељу дана јер је федер велики. Занимљиво је да је осовина за навијање са четвртком псрекнута зупчаником са осовином федера, а федер нема класичну кочницу већ опругу која проклизава у једном смеру.  

недеља, 24. јануар 2016.

Искра регулатор 8125

Ево још једне Искре. Машина је одлично очувана али су оба рукавца осовине анкера поломљена па сам морао да то поправим.

петак, 22. јануар 2016.

Буба - ремонт пумпе за бензин

Старе оригиналне пумпе су могле да се ремонтују, тј. да се замене мембране. Новије пумпе су пертловане и ту нема поправке. Код нас се не могу купити мембране јер су доста скупе (као цела пумпа) па их зато ваљда и не увозе. Међутим уз мало труда могу се монтирати мембране од заставе (истих су димензија) али је потребно направити носач велике мембране (направио сам га од обичног инбус шрафа М4х50 који нема навој до краја), а носач мале мембране сам обрадио на стругу и нарезао навој М3 да би мембрана могла да се стегне матицом. 

четвртак, 21. јануар 2016.

Universal Avometer модел 8

Ево једног старог легендарног инструмента. Енглеске је израде а конструкција датира из 20-их година. Ово је модел 8 прављен од 1951. до 1955. Овај примерак је направљен 1954. Израда је робусна и врло добра - кућиште је од бакелита, отпорници делом жичани мотани а делом готови. Инструмент је био намењен за индустријску употребу па је и квалитет зато добар.


среда, 20. јануар 2016.

Буба - запушено сито у резервоару

Ево шта сам извадио из резервоара. Комадићи силикона који се током година напио бензина, омекшао, постао лепљив и запушавао усисно сито. Манифестација је била да ауто неће да упали (проради мало па се угаси), да неће да вуче (ради само на леру услед јако малог протока горива).

Силиконом сам мазао поклопац пловка јер сам мислио да ту цури гориво, али наравно проблем је био у неком цреву. Тај силикон је 10 година стајао на месту а онда је одлучио да отпадне и направи проблем...

недеља, 17. јануар 2016.

Тајмер Electro-boy

Ево једног старог тајмера коме може да се програмира паљење и гашење потрошача у корацима од по 20 минута. Машина је врло вобро направљена а покреће је мали асинхрони мотор. Како је клизање занемарљиво он у ствари ради као синхрони мотор па је сат тачан. Механизам је такав да се на означеном времену прекидач пребаци из једног у друго стање а гроњим тастером се бира тренутно стање. Закретањем малих квачица на ободу циферплата се бирају тренуци пребацивања прекидача. Перце на задњој стани страни се види кроз рупу и ако је бело прекидач је укључен. Сат је немачке производње и прављен је неколико деценија али ово је новији модел па је кућиште пластично. Код старијих било је од бакелита. То је међутим једина примена пластике - сви остали делови су метални а прекидач је од пертинакса.