Претражи овај блог

петак, 22. март 2013.

Зупчаник за џубокс

Колега има стари џубокс из 1961. и сада га сређује. Појављују се разни проблеми, од којих је један и овај потрошени зупчаник од текстолита. Он стоји у модулу за кредит а покреће га електро-магнет преко полугице са зубом. Зуб је челични па се текстолит појео и више не ради.

Ево како је то изгледало.






Зупчаник је био занитован месинганим нитнама које сам разбушио и избио.



Нови зупчаник сам направио од два динара које сам на стругу поравнао, и залетовао међусобно. Прво сам избушио централну рупу од 8 милиметара (у ствари 7,92 јер је све цоловно), онда сам диск стегао на шраф М8 и то стегао у футер па обрадио споља на 25,5. На крају сам диск стегао у футер, и избушио оних 6 рупа. На каишнику пиноле има 60 рупа па сам то искористио као подеони апарат, а у супорт сам стегао додатак са мотором за бушење и забушио сам 6 рупа на кругу пречника 14,2 (као на старом зупчанику). Затим сам на стоној бушилици проширио рупе на 2,2 и урезао навоје М2,5. Тако је диск готов и спреман за исецање зуба.




Скраћени шрафови 






Диск је монтиран и обележена су места која треба исећи да би се добили зуби. За ово сечење направићу носач који ћу да стегнем у носач ножева, а у футер ћу да ставим мали циркулар. Рупе ћу да користим као поделу јер зуба има 6, једино још да видим како то све да направим. Радијалне линије могу да се исеку помоћу циркулара а остало ће морати да се истурпија. Можда би помогло неколико малих рупица по контури зуба, али то ћемо још видети. Исецање секачем не долази у обзир због опасности од деформације.

Диск је дебео 2,7 милиметара што је мало више од оригинала (2,5) али то неће сметати. Метал је нека легура, вероватно бакра и никла. При обради се понаша слично као мекши месинг, доста је жилав и прилично тешко се буши. Лако се летује калајем.

22.3.2013.

Данас сам завршио сечење зубаца. За то је послужио струг. У футер сам монтирао мали циркулар за метал дебљине 0,5 mm, а на импровизовани носач сам стегао диск као на сликама.  За поделу користио сам 6 рупа за шрафове.




Ево и резултата сечења.


Затим сам делове одломио и поравнао радијусе такође помоћу истог уређаја, али овај пут нисам користио поделу него сам ручно окретао диск како циркулар поравнао дна зубаца.





Монтирано изгледа овако






Спремно за монтажу у склоп за кредит.


2 коментара:

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.