Требало би да склопим једну моторизовану машину за млевење меса. Сама машина је величине 32, и по форумима сам нашао да је број обртаја вретена око 60-100 у минуту најбољи, али да је за ту брзину потребан мотор од најмање 500 вати.
Под тим условима машина може да самеље око 50-60 кила меса за сат времена. Међутим, ако се вретено заглави мора да постоји квачило које проклиза и заштити вретено од пуцања које је од гуса и крто је. Ово се најчешће постиже монтажом клинастог каиша који није много стегнут. Да би машина могла да ради дуго а да се мотор не прегреје, најбоље је ставити асинхрони индустријски мотор који може да ради трајно и има свој вентилатор за хлађење. Наравно или са зупчастим редуктором или да буде редукција изведена само преко каишника, шта је већ погодно.
Нашли смо мотор са редуктором од неког великог вентила. Мотор је на 24 волта и има око 50-60 вати, али је редукција таква да на излазу има око 8 обртаја у минуту, тако да ће снага бити довољна јер је и брзина много мања. Како се мотор греје трабало би ставити неки вентилатор, а и направити неко квачило које би заштитило вретено машине. Редуктор има уграђено квачило како би вентил могао и ручно да се подеси, али оно не проклизава под оптерећењем већ само може ручно да се искључи и укључи тако да није погодно. Исправљач сам нашао од 32 волта тако да ће брзина бити нешто већа, можда око 9-10 обртаја у минуту. Уместо сигурносног квачила, могао би да се направи систем са једном јаком опругом и прекидачем који би искључио мотор у случају заглављивања вретена. То би требало осмислити...
25.4.2014.
Данас сам на стругу направио прикључак за вретено, преко кога ћу да спојим осовину редуктора са вретеном машине. Направио сам га од једне матице М18 тако што сам је обрадио конусно тако да одговара конусу на вретену машине. Са стране сам урезао навој М5 за шраф који спречава проклизавање. Матица је од материјала који се веома лепо обрађује. Угао конуса је око 3 степена и 10 минута у односу на осу.
Под тим условима машина може да самеље око 50-60 кила меса за сат времена. Међутим, ако се вретено заглави мора да постоји квачило које проклиза и заштити вретено од пуцања које је од гуса и крто је. Ово се најчешће постиже монтажом клинастог каиша који није много стегнут. Да би машина могла да ради дуго а да се мотор не прегреје, најбоље је ставити асинхрони индустријски мотор који може да ради трајно и има свој вентилатор за хлађење. Наравно или са зупчастим редуктором или да буде редукција изведена само преко каишника, шта је већ погодно.
Нашли смо мотор са редуктором од неког великог вентила. Мотор је на 24 волта и има око 50-60 вати, али је редукција таква да на излазу има око 8 обртаја у минуту, тако да ће снага бити довољна јер је и брзина много мања. Како се мотор греје трабало би ставити неки вентилатор, а и направити неко квачило које би заштитило вретено машине. Редуктор има уграђено квачило како би вентил могао и ручно да се подеси, али оно не проклизава под оптерећењем већ само може ручно да се искључи и укључи тако да није погодно. Исправљач сам нашао од 32 волта тако да ће брзина бити нешто већа, можда око 9-10 обртаја у минуту. Уместо сигурносног квачила, могао би да се направи систем са једном јаком опругом и прекидачем који би искључио мотор у случају заглављивања вретена. То би требало осмислити...
25.4.2014.
Данас сам на стругу направио прикључак за вретено, преко кога ћу да спојим осовину редуктора са вретеном машине. Направио сам га од једне матице М18 тако што сам је обрадио конусно тако да одговара конусу на вретену машине. Са стране сам урезао навој М5 за шраф који спречава проклизавање. Матица је од материјала који се веома лепо обрађује. Угао конуса је око 3 степена и 10 минута у односу на осу.
26.9.2014.
Изронио је неки трофазни мотор од 100 вати са редуктором и око 28 обртаја у минуту на излазу. То би требало да буде довољно за погон, али још нисам смислио како да се направи неко квачило које би проклизало у случају заглављивања вретена машине...
1.10.2014.
Осовина која излази из редуктора је шлицована за кајлу тако да би то могло да се искористи као сигурносно квачило. Уместо челичне кајле могло би да се стави парче бакарне жице, па ако се вретено заглави редуктор ће да га пресече уместо да се нешто одломи.
5.10.2014.
Данас сам завршио канџу за спој осовине редуктора и вретена машине. Још је остало да се редуктор зашрафи за основну даску и да се повеже инсталација. Уградио сам и прекидач у кућицу и направио брикове. Прекидач је троположајни тако да машина може да иде уназад ако се деси да се заглави.
Још је остало да се елементи канџе коначно офарбају, и да се све смонтира. Канџа омогућава да се компензује евентуално одступање оса осовина машине и редуктора.
6.10.2014.
Машина је готова - све је монтирано завршено. На празно смо је пробали, видећемо како ће да се понаша у раду под оптерећењем. Требало би још само додати један заштитни лим преко канџе ради сигурности.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.