Претражи овај блог

петак, 19. фебруар 2016.

Моторна тестера

Моторна тестера је веома једноставан уређај. Састоји се од двотактног мотора са карбуратором, и погона за ланац који се подмазује посебном пумпом за уље. Да би мотор могао да ради у разним положајима, уместо класичног карбуратора са пловком постоји мембрански карбуратор (као у авионима). Овде се кочина горива коју усисава мотор не регулише нивоом, већ притиском. Када притисак у комори испод мембране опадне, мембрана отвори иглични вентил па се притисак повећа. Тако се притисак у комори из које напаја главна дизна одржава сталним а тиме се одржава мешавина бензина и ваздуха константном.

 Регулациона комора са мембраном




 Регулационе мембране (нова и стара)



Мембрана пумпе (нова и стара). Види се да је материјал мембране другачији - нова је направљена од неке врсте дебеле пластичне фолије, а стара је била армирана. Видећемо колико ће нова да траје, стара је издржала 12 година. 


Овде се квар манифестовао као лош и неравномеран рад, а проблем је био у регулационој мембрани која се била скорила и није лепо реаговала на промене притиска. Мембрана се лако мења, али треба извадити карбуратор. Осим ове регулационе мембране постоји и друга мембрана која ради као пумпа за гориво а покрећу је осцилације притска у картеру. Мембрана пумпе је изгледала релативно добро али сам и њу заменио из предострожности.

Обе мембране сам заменио и сада мотор ради нормално. Осим тога заменио сам и свећицу. Тестера је Штил (Stihl) МС210 из 2004. Доста делова је од пластике али је квалитет ипак солидан.

27.2.2016.

Пробом смо ипак установили да је квар остао - мотор ради нормално док је хладан, али чим почне да се загрева ради само на леру и гуши се чим се дода гас. Загревањем ово постаје све израженије и на крају се угаси а онда неће да упали. По форумима сам нашао да је могућ квар порозно импулсно црево (путем кога се вакумски покреће пумпа за гориво), а може бити и до електронског паљења. У том случају не би требало да има варницу када се загреје али варнице има тако да је могуће да је то импулсно црево испуцало па пумпа слабо ради, а чим се мало загреје дође до фединга и нема доста горива. Видећемо да ли је то проблем...

10.4.2016.

Како нисам више имао идеје шта да радим однео сам проклету направу у сервис. Они су се такође мучили, прали су карбуратор у ултразвучној кадици и на крају су установили да је ајншприц-пумпа лоша. Заменили су мали месингани клип са орингом, и сада би требало да то ради. Видећемо кад испробамо...

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.