Претражи овај блог

понедељак, 3. јул 2017.

Џепни сат

Овај сребрни џепни сат је доста добро очуван али је био неисправан. Федер кочнице (шпер-федер) је пукао а главна опруга се откачила. Такође се поклопци нису затварали како треба. Поклопце сам лако дотерао јер је метал мек (сребро финоће 925), федер кочнице сам направио од клавир-жице дебљине 0,25 мм а главну опругу сам формирао у центру да лепо налегне на осовиницу. Сада све ради како треба. Изгледа да је балансвела мењана али машина солидно ради и лепо је очувана. Нема никаквих ознака ни на циферплату ни на машини. Машина има 15 рубина и уобичајене је конструкције. Главна опруга је старог типа, од плавог челика и прилично је дебела. На новијим сатовима су опруге "несаломиве", од легираног челика и сребрнасте су боје.









Сат је прилично стар, циферплат је емајлирани (има мале пукотине на једном месту) па претпостављам да је направљен пре Првог светског рата.

28.9.2017.

Сат је престао да ради. Установио сам да је испао рубин анкеррада, изгледа да је некад био замењен али није запертлован као што су били фабрички него је залепљен калафонијумом. Успео сам то некако да поправим али је у међувремену пукао и шраф који држи зупчаник федера, мораћу да нађем неки такав да га заменим.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.