Претражи овај блог

четвртак, 23. новембар 2017.

Голф - регулатор фарова

По познатој и провереној шеми сам направио димер фарова у циљу уштеде сијалица и струје. Како је наравно сваки димер прича за себе, овај ћу покушати да уградим у неку мању кутију на пример од неког старог релеја. укупна дисипација на оба транзистора не би требало да буде већа од око 1,3 W тако да посебан хладњак није потребан.



Применио сам SMD делове осим излазних транзистора, ипак су ово велике струје па су класични транзистори у ТО220АB кућишту згоднији за монтажу.





Искористио сам кућиште од старог тактера за брисаче за заставина возила које је метално па је погодно ради хлађења транзистора које сам монтирао на комад алуминијумског лима са изолацијом од лискуна. Тако се топлота преноси напоље, мада се транзистори не греју много (око 1W укупно). 
Потенциометром се регулише радни циклус осцилатора а тиме и ефективна струја кроз сијалице.

7.12.2017.

Уградио сам регулатор код релеја за светла а паралелно њему и прекидач којим се напон појачава на нормалну вредност. Како сам те релеје одавно уградио а има и још два релеја да би светло било стално укључено, па сада више уопште не може да се искључи то јест прекидач нема никакву улогу, требало би целу ту паукову мрежу да ревидирам али то сада не могу јер је зима. То остаје за неки други пут.

5.7.2018.

Једна клема на кућишту се због лошег контакта стално грејала и на крају је изгорела жица што је резултирало потпуним губитком оба кратка светла у фаровима. У кабини се дуго пре тога осећала нагорела пластика али ја нисам примећивао никакав квар, све док се то није коначно десило. Клему сам поправио тако да сада све ради како треба.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.