Још одавно сам приметио да је напон на акумулатору док мотор ради мало нижи па сам то покушао да отклоним стављањем још једне жице за масу од акумулатора до алтернатора пресека 16 квадратних милиметара. Ово је донекле подигло напон али је он и даље остао на 13,5 волти, пад напона у инсталацији је укупно око 0,5 волти укључујући ту и пад напона на исправљачким диодама који је већи него на побудним јер је и струја већа (зато је излазни напон алтернатора нешто мањи него напон на коме реглер гаси побуду).
За старе акумулаторе је то било довољно али новији акумулатори чије су плоче легиране калцијумом захтевају нешто виши напон, обично се наводи 14-15 волти. Поправка двоструке жице за плус такође није дала неке резултате, тако да сам прибегао једном решењу које није баш "књишко" - пре реглера сам додао једну диоду, тако да сам преварио реглер и напон се повећао за око 0,7 волти (ставио сам две 1N5408 диоде паралелно ради мањег оптерећења). Тако је сада на акумулатору 14,2 а на алтернатору око 14,7 волти. Ово ће за пуњење акумулатора бити довољно. Поред тога сам променио лежај 6203 (до каишника) који није никада мењан али је почео да се чује и добио мали зазор (енглески производ, дуго је и трајао - преко 170.000 км) а мали лежај сам отворио и подмазао.
За старе акумулаторе је то било довољно али новији акумулатори чије су плоче легиране калцијумом захтевају нешто виши напон, обично се наводи 14-15 волти. Поправка двоструке жице за плус такође није дала неке резултате, тако да сам прибегао једном решењу које није баш "књишко" - пре реглера сам додао једну диоду, тако да сам преварио реглер и напон се повећао за око 0,7 волти (ставио сам две 1N5408 диоде паралелно ради мањег оптерећења). Тако је сада на акумулатору 14,2 а на алтернатору око 14,7 волти. Ово ће за пуњење акумулатора бити довољно. Поред тога сам променио лежај 6203 (до каишника) који није никада мењан али је почео да се чује и добио мали зазор (енглески производ, дуго је и трајао - преко 170.000 км) а мали лежај сам отворио и подмазао.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.