Претражи овај блог

среда, 22. август 2018.

Зидни сат - поправка федерхауса

Овај стари сат, вероватно немачке производње, је као и сваки сат са федерима дошао у ситуацију да се услед пуцања федера и инерције федерхауса поломило неколико зубаца на федерхаусу.



Серијски број машине је 139661 али је произвођач непознат, нема никакве ознаке.


 Машина је растурена.


 Поломљено је 6 зубаца на федерхаусу.

Ради поправке морао сам да отворим федерхаус и да извадим федер. 


 Да би могао да направим усеке на федерхаусу, морао сам да направим специјални алат - носач.


Матицу сам обрадио на тачну меру како би се задржала центричност. На жалост федерхаус је фабрички ексцентричан за око 0,1 мм.


Просецање усека на стругу фрезером дебљине 0,62 мм. Разрези су нешто шири јер фрезер мало баца тако да сам убацио парчиће месинганог лима дебљине око 0,65 мм.


 Залетовани лимчићи, федерхаус спреман за обраду.


 Обрада завршена - на стругу, турпијом, шмирглом, бонсек-платном.

Машину сам саставио без делова за звоно, и поставио да ради за пробу. Ако све буде у реду очистићу детаљно машину и исполираћу рукавце који су похабани.

26.8.2018.

Накнадном провером сам установио да је лежиште у федерхаусу разлокано (зазор око 0,3 мм) па сам га избушио, направио месингану биксну и набио је а затим обрадио ножем на меру. Тако сам постигао центричност у односу на зупчаник. Поред тога сам на окцу федера уочио пукотине, па сам га скратио јер је само било питање времена када ће опет да пукне (и сав труд буде узалудан).



Неколико рукаваца је било изрисовано па сам их обрадио и исполирао.
Машину сам саставио без подмазивања, па ако се покаже да ради како треба подмазаћу је и вратити циферплат и казаљке. 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.