Претражи овај блог

среда, 20. фебруар 2019.

Годишњак Мајстеранкер

Овај сат под фирмом Мајстеранкер има машину Халер. Производња је новија јер има доста пластичних делова - сем постоља и ситних делова на њему (ногице и ручица за блокирања клатна), од пластике су звоно, анкер и зупчаници за казаљке. Анкер је напукао али ради, палете су челичне. Изгледа да је напукао и зупчаник велике казаљке јер се окреће слободно на осовини. Пендл федер сам променио и сат ради доста добро.
Мораћу да скинем циферплат да видим зашто казаљке не иду.

21.2.2019.

Срећом зупчаници су исправни, само сам притегао матицу која држи зупчанике тако да је трење веће и сада казаљке иду нормално. Ту је конструкција чудна, нема конуса а ни опруге већ се трење постиже притиском матице и опружне шајбне тако да се може подесити. Ипак је конструкција прилично примитивна па се временом та матица сама од себе отпусти.

28.2.2019.

Сат доста жури, мада је период осциловања клатна приближно тачан. Узрок су дивље осцилације анкера. Ово ћу отклонити подешавањем виљушке која повезује анкер и пендл-федер, могуће је да је зазор превелики или је положај виљушке лош.

1.3.2019.

Узрок је био недовољан "лок" односно сувише мали газ анкера. Пластично тело анкера је испуцало на више места услед чега се једна палета померила па је анкер сам осциловао јер се није закључавао. Када сам то подесио и поправио (пластику сам затопио а палету залепио супер лепком) нема више дивљих осцилација, а и ход клатна је нешто већи па сада ради тачно. Још један доказ да пластика и метал никако не иду заједно, бар не врста пластике која је овде примењена.

10.9.2019.

Опет је почео да жури. Подешавањем клатна сам добио тачан рад, али је регулатор на крају опсега. Изгледа да се једна палета анкера померила па је газ опет мали и на самој граници да се појаве дивље осцилације анкера. 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.