Захваљујући електронском паљењу платине трају јако дуго - контакти би трајали вероватно колико и мотор, али механички делови платина страдају - фибер се потроши, а пластична биксна или пукне, или се окрене у чекићу или се деформише па почне да заглављује. Овог пута се фибер истрошио скоро до метала а биксна је почела да заглављује, тако да сам платине заменио. Манифестација је била чудна - предпаљење је потпуно изостало и уместо 30° при око 4700 о/мин све време је било статичко, око 5° услед чега је ауто био лењ и лоше је вукао. Ово се стробоскопом лако провери. Помислио сам да нешто не ваља са разводником па сам га растурио - тегови имају зазора али то није узрок. Променом платина све је прорадило, изгледа да је узрок био у томе што су платине заглављивале па је то представљало отпор и тегови нису имали довољну силу да помере брегасту осовину тако да је паљење стално било исто.
Старе платине су прешле око 90.000 км и биле су немачке (Bosch) што је неочекивано дуг век. Ставио сам мађарске Bakony, видећемо како ће се понашати. Код класичног паљења је век платина обично 5 до 10 хиљада километара јер контакти изгоре.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.