Заменио сам оба кочиона цилиндра - леви је процурио а десни је такође био при крају. Трајали су 10 година и 35.000 км, унутра нема корозије али су гумице потрошене. Механизам за аутоматску регулацију пакнова је лоше радио јер је био велики зазор између попречне полуге и полуге ручне кочнице - ако је тај зазор велики панови се превише враћају када клин падне, тако да је зазор пакнова превелики. Зато задње кочнице касне и слабије коче, предње се више троше, а и ход клипова у цилиндрима је повећан па се више троше гумице. Све у свему један мали зазор прави много проблема. Попречна полуга је похабана а и полугица ручне кочнице је можда мало испод мере и ето зазора. Проблем сам решио тако што сам на место додира те две полуге убацио челични лимчић дебљине 1 мм и пресавио га тако да не може да испадне, сада је зазор минималан и пакнови се одмичу само мало - довољно да не додирују добош кад се пусти кочница.
Мера Б мора да буде приближна или незнатно мања од мере А - зазор мора да постоји да полуге не би заглављивале, али што је зазор већи пакнови ће више да се одмичу па према томе треба да буде минималан.
На нарецканом клину сам оборио ивице тако да сада држи и не искаче.
Мера Б мора да буде приближна или незнатно мања од мере А - зазор мора да постоји да полуге не би заглављивале, али што је зазор већи пакнови ће више да се одмичу па према томе треба да буде минималан.
На нарецканом клину сам оборио ивице тако да сада држи и не искаче.
Цео механизам ради добро када је све ново, али кад се појаве зазори настају проблеми. Механизам за ручно штеловање је далеко поузданији и прецизније се могу подесити кочнице, али су произвођачи то напустили како би одржавање свели на најмању могућу меру.
Трајније решење би било заменити све те полуге у механизму, међутим и тада остаје питање зазора јер механизам опет неће радити како треба ако је зазор превелики.
Поред тога заменио сам семеринге добоша и подмазао лежајеве.
26.5.2020.
На техничком прегледу у септембру се показало да десни задњи точак кочи знатно слабије од левог, иако је све исправно. Вероватно је опет проблем у том механизму за аутоматско штеловање, па сам решио да све то избацим и ставим механизам за ручно штеловање какав је био код старије верзије возила. Тај механизам се састоји од једне полугице (поз. 12) чија се дужина подешава звездастом матицом, тако да може сасвим прецизно да се подеси. Опругица осигурава матицу од нежељеног окретања (поз. 13). Како је то проблем наћи вероватно ћу да направим јер није компликовано. Треба заменити и опруге јер постојеће вероватно неће одговарати.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.