Претражи овај блог

уторак, 23. фебруар 2021.

Југо - алтернатор

 Алтернатор се покварио, пуњење је било јако слабо и напон није прелазио 12,5 волти. Акумулатор је био на ивици пражњења. Растављањем сам установио да је једна од исправљачких диода у прекиду. Како диоде не могу да се купе, постојале су две могућности - или да поправим постојеће, или да заменим цео алтернатор. Половних алтернатора има и нису скупи (око 1500-2000 динара) тако да сам купио један и уградио. Била је потребна преправка жице од анласера до алтернатора јер је овај новог типа са клемом за шрафљење. Поред тога како се навој на аутомату анласера појео ставио сам наставак па је сада и то решено.

Други алтернатор је новијег типа и од 45 ампера (стари је био 33 А). Колектор је прилично укопан, реглер је оригиналан. Колектор би требало поравнати а можда и подмазати лежајеве, али они су још добри. Изгледа да су четкице претврде па се уместо њих троши колектор што је лоше, јер је много лакше променити четкице. Промена колектора такође није тешка али не знам може ли се наћи...

Срећом алтернатор је веома приступачан и лако и брзо се скида.


24.2.2021.

За стари алтернатор сам купио диоде и заменио их (1250 динара, око 10€). Лежајеве сам отворио и подмазао, маст се скоро сасвим осушила (нарочито на малом лежају) после 7 година и 70.000 километара. Испит под оптерећењем је показао да алтернатор ради исправно. 

За нови алтернатор сам купио колектор па ћу да га заменим у догледно време, колектор је јефтин (око 230 динара, 2€) а надам се да се лако мења.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.