Претражи овај блог

петак, 19. март 2021.

Зидни сат ФБС

 Овај зидни сат је изгледа из 1943. године како пише на полеђини кућишта, а то потврђују и плоче направљене од неке легуре вероватно цинка - током рата је месинг био тешко доступан због производње муниције. Убачене су биксне на местима лежишта и већина полуга је од те исте легуре. Вођица анкера је такође од истог материјала и пукла је па сам морао да направим нову од челичног лима. Била је преко опружне шајбне занитована за главчину на осовини анкера, па сам морао да то истурпијам како бих могао нову да занитујем. Такође сам направио обликач за нитовање од челичног ексера за бетон. Ова легура је изузетно крта и лако пуца што указује на велики проценат цинка али срећом се не распада као неке старије врсте шпиалтера. 

Машина је одлично очувана и релативно скоро чишћена и подмазана тако да нема трагова трошења. Требало би отворити и подмазати федере јер ту има наслага старог уља, иначе је све остало у одличном стању.

Кућиште је такође одлично очувано. Негде сам нашао да је ФБС био наш произвођач сатова пре рата у Војводини, али то нисам успео да проверим.




21.3.2021.

Машину сам морао да растурим јер су нитне кочница биле веома расклимане па сам боље заковао, а у међувремену сам приметио да је биксна центеррада испала. Прво сам морао да избијем пуж за активирање звона, а онда сам установио да је биксна не само испала него јој је и обод отпао па сам направио нову, са дужим вратом, коју сам мало расковао тако да не испада. Све је то резултат употребе цинка. Поред тога и главчина велике казаљке је од цинка, па сам и то морао да мало закујем јер је испадала. Све у свему - доста неких ситница, али сат би требало да ради. Федери су лепо подмазани тако да их нисам отварао, само сам очистио накупљено мазиво на спољној страни федерхауса. Чак су и поклопци федерхауса од цинка...
Лежишта и анкер сам подмазао дуколом 2.

29.3.2021.

Радио је добро на проби недељу дана, саставио сам све и сада је опет на проби. Изгледа да нема никаквих недостатака, ради поуздано.


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.