Претражи овај блог

четвртак, 24. фебруар 2022.

Буба - кочнице

 На техничком прегледу се показало да задње кочнице различито коче, десни има силу за 34% мању од левог. Када сам скинуо добош установио сам да има доста црне масне прашине што претпостављам да потиче од мењачког уља јер је унутрашњост добоша била масна. Изгледа да влажи гумица између дистанце и осовине јер на задњој страни анкер платне нема уља, али на нутовима има. Поред тога добош је конусан за преко 0,7 мм а дозвољена граница је 0,1. Леви добош је конусан за око 0,2 мм. Овалност добоша је занемарљива и износи око 0,01 мм. Услед конусности пакнови нису легли како треба јер сам их скоро променио па је сила због тога мања. Конусност сама по себи не би требала да утиче на силу када пакнови једном легну. Добош је међутим прилично изрисован тако да и то успорава прилагођавање пакнова. Питање је зашто је десни добош више похабан од левог, могуће је да је некад промењен само један добош (као уосталом и напред). Унутрашњи пречник добоша је већ прешао границу истрошења (232 мм а дозвољено је 231,5 мм) тако да обрада не долази у обзир. Променио сам оба добоша и пакнове, на ваљцима је разлика у сили око 10% али је "овалност" око 20%. Нови добоши су сасвим округли и цилиндрични али је услед конструкције бацање око 0,1 на десном и око 0,15 мм на левом, што уз чињеницу да пакнови још нису легли донекле објашњава "овалност" силе. Полуосовине су вероватно узрок бацању - десна мало баца што се преноси на добош а лева је донекле похабана (добош има зазора).  

Предње кочнице су показале разлику од 22% јер је доњи клип десног цилиндра био заглављен. Када сам скинуо и разрадио клип разлика је отишла на 38% вероватно јер је гумица и даље заглављивала а могуће је да је и мало масти доспело на пакнове. После тога сам променио цилиндар а пакнове добро очистио и одмастио, и разлика је пала на 10% али је дијаграм показивао неку малу "овалност" силе. Добоши нису много изрисовани али су ивице иструлиле, обрада више није могућа јер су зидови истањени па ћу и њих да променим.

Искуство каже да свако прање и чишћење или шмирглање пакнова смањује кочиону силу - када се скине она налепљена прљавштина од прашине настале трошењем материјала. Када се прашина поново појави сила се врати. Зато то не треба радити једнострано него обавезно на оба точка исте осовине, како се не би појавиле такве разлике.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.