Претражи овај блог

уторак, 25. април 2023.

Доглед Opticron

Оптикрон је савремени енглески произвођач (тачније продавац) оптичких инструмената. Овај доглед је направљен у Кини и оптика је одлична, слика је светла и оштра, али је услед механичких недостатака дошао до мене. Централни зглоб је био лабав, а фокус уопште није радио. Механизам за фокусирање је једноставан али су шрафови који померају унутрашње оптичке елементе без осгурања навоја, па се један скроз одврнуо а други делимично. Када сам то вратио на место фокусирање је прорадило. Централни зглоб је направљен у виду шарке са конусним клином који је изузетно прецизно израђен и нема могућности штеловања. Када је услед употребе материјал врло мало похабан, зглоб је постао сасвим лабав. ДА бих ово поправио морао сам да растурим механизам за фокусирање (на једном крају конусног клина) а на другом крају одврнем матицу која држи клин. Клин мора да се избије јер је конус залепио, а онда сам морао на страни седишта да га обрадим да би ушао дубље и повећао фрикцију, како би шарка била тврђа. После пар покушаја дошао сам до потребне мере и сада је шарка довољно тврда. Оваква конструкција је изгледа предвиђена само за једнократну употребу, нема могућност једноставног штеловања притезањем као код већине догледа.
На жалост већина догледа ниже и средње класе се тако прави данас - оптика је врло добра а механика слаба и лоша или непоуздана... 




Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.