Претражи овај блог

четвртак, 7. септембар 2023.

Сузуки игнис - старт стоп

 Код новијих кола постоји старт стоп систем који гаси и пали мотор по сопственом нахођењу, а у циљу смањења загађења и потрошње.

Колико се заиста смањују загађење и потрошња остаје нејасно, али је сигурно да се систем за паљење мотора троши много више него што је нормално. Такође када је мотор загрејан, непосредно по гашењу у систему за подмазивање одмах опадне притисак тако да постоји и проблем сувог старта (бар делимично). Поред тога мотору треба неко време да упали па полазак на семафору може бити успорен. Посебно се појављује проблем немогућности брзог или наглог посласка у некој ситуацији у саобраћају.

Систем се гаси тастером и то је потребно радити после сваког паљења мотора, што представља стално оптерећење.

Код игниса је тај систем повезан са хибридним системом - мотор покреће класичан анласер при паљењу кључем, а аутоматски га пали само електромотор/алтернатор хибридног система који иначе служи и за рекуперацију при кочењу мотором као и за помоћ сус мотору када се та енергија користи за погон. Тај агрегат је спрегнут са мотором преко обичног каналног каиша. Тако се анласер не оптерећује додатно, али се при сваком стајању празни акумулатор електричним уређајима који остају да раде кад се мотор угаси (потрошња уопште није мала), па се касније алтернатор оптерећује допуњавањем акумулатора. Мотор међутим пали тренутно, скоро да се не примети, али ипак постоје стални транзијентни процеси који уопште не користе ничему.

Тај систем би вероватно могао да се искључи софтверски, или да се активира меморија тастера за искључење (тако да не мора сваки пут да се притиска), али постоји један врло једноставан начин за искључење - довољно је искључити конектор браве хаубе и систем више не ради. Овде је додуше био потребан и краткоспојник јер тастер има три вода, тако да систем види да је хауба отворена. Код кола имају аларм или сигнализацију да хауба није затворена ово није погодно. Када је хауба отворена из сигурносних разлога старт стоп систем је деактивиран.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.