Претражи овај блог

среда, 28. фебруар 2024.

Стони сат цилиндраш

 Ево једног ретког механизма без анкера са цилиндричним регулатором. Машина је прецизно израђена и има платформу са цилиндричним регулатором. Карактеристичан је анкеррад са посебним зупцима и необична балансвела, све остало је уобичајено.

Платформа има 6 рубина. Федер за рад је био потпуно улепљен и откачен, а спољна рупа је почела да се цепа па сам га скратио и избушио нову рупу. Федер је дебео 0,3 мм а широк 8 мм док је дужина нешто преко пола метра. Поред тога на рукавцу зупчаника до федера су постојали рисеви које сам исполирао, а тањи рукавац анкеррада је био крив што сам исправио. Баланс је неравномерно радио (ћопао је) јер ласо није био подешен како треба што сам исправио. 

Чивија која држи зупчаник кочнице је испала тако да се зупчаник вероватно померио ван захвата кочнице што је исту оштетило, па сам и њу морао да поправим тј. наоштрим. Вероватно је том приликом и федер откачен у средини а и деформисан.
Осовиница за подешавање на крају има четвртку са рупом за чивију. Рупа није била у центру и гурањем чивије силом је један зид пукао па се та четвртка кривила. Да бих то поправио осовину сам исправио и хартлетовањем попунио рупу и пукотину, па избушио нову рупу пречника 0,5 мм.

Не знам како је машина радила са свим овим недостацима, али за сада ради како треба...







Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.