Претражи овај блог

субота, 27. јул 2024.

Балансвела

 За зидни сат Искра, који сам купио са сломљеном балансвелом, коначно сам направио нову. После неколико покушаја који нису успели јер нисам добро измерио дужине рукаваца, коначно сам успео. 

Правио сам од челичног побољшаног ексера за бетон, који се показао довољно тврд али се лепо обрађује. Само је потребно добро наоштрити нож и шпановати пажљиво. Овог пута сам радио на око 1000 о/мин. Осовина је дугачка око 7,3 мм, рукавац за чауру ласа је 0,9 мм, рукавац за плато 0,61 мм а рукавац за набијање баланса 1,55 мм. Рукавци за рубине су 0,19 мм. Све мере сам узимао микрометром. Нажалост стара балансвела није била само без рукавца (у том случају би било лако узети мере) него је била и искривљена што је резултат неке претходне моје неуспеле поправке, јер сам покушао да је забушим и ставим нови рукавац. Тада је нисам скидао са баласна па сам нешто импровизовао и искривио сам и осовину и баланс. Сада имам више алата (нитмашину, комплет цангли, разне алате за избијање итд) па је много лакше радити. Без алата нема заната...




Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.