Претражи овај блог

петак, 27. јул 2012.

Југо - освежавање мотора

Југа имамо већ скоро 5 година. Од тада сам поправљао лимарију и још доста неких ситница, али ништа озбиљније није рађено на мотору. Сада је и то дошло на ред. Ауто је направљен 1985. и до сада је прешао око 137.000 километара.


Потрошња уља је била доста велика а и трећи цилиндар је повремено губио компресију, тако да је отварање мотора било неминовно. Мотор до сада није никада отваран, све је на њему оригинално сем ланца и ланчаника које сам мењао чим смо га узели, на око 97.000 км, и пумпе за уље коју сам променио нешто касније.

Очекивао сам потрошене стублине, свакако вентиле и вођице. Међутим ништа од тога - стублине су скоро непотрошене (мање од 0,03 милиметра) као и вентили и вођице. Право чудо! Гумице су наравно биле попуцале па је уље улазило у цилиндре преко усисних вентила, а карике су биле много потрошене, нарочито уљне (зазор у цилиндру око 1,5 мм). Бришуће карике су такође биле доста потрошене (0,7мм) а компресионе како где - на два цилиндра 0,6мм а на друга два је зазор био скоро добар (0,4мм). Чудно је да су компресионе карике биле фабрички различите - ове две потрошене се разликују од оних које су скоро добре.

Узрок повременог губитка компресије на трећем цилиндру је ужасна наслага цундера на заптивној површини издувног вентила. Претпостављам да је кривац потрошња уља. Право је чудо да тај вентил није изгорео. Међутим он је као и његов сиц у одличном стању, што се видело када сам га очистио челичном четком.

Сви вентили су МИВ и врло су тврди. Материјал је очигледно првокласан.

Резиме - променио сам све карике (Мотинс) и гумице вентила. Летећи лежајеви су добри па их нисам мењао (зазор приближно исти као код нових), вентиле сам само пролеповао у сицевима. Сицеви су јако тврди и не могу да се фрезују обичним челичним фрезером, вероватно су од челика. Истрошења стабла вентила су испод 0,015 а вођица испод 0,04 милиметра тако да то нисам мењао. Рукавци радилице су скоро без истрошења, без рисева и оштећења.
Сиц издувног вентила на 2. цилиндру је имао пар тачкица које нисам успео да потпуно отклоним леповањем. Та ситна оштећења су од неког страног тела које је некада упало у цилиндар (вероватно комад керамике од свећице).

Трећи цилиндар је највише трошио уље, вероватно кроз усисни вентил, међутим то је нејасно јер су све гумице на свим вентилима биле лоше, исто као и све уљне карике. У компресионом простору свих цилиндара било је много цундера, а на 3. цилиндру је био и натопљен уљем. Свећица је такође била пуна цундера унутра. Клипови су такође били прљави. Зазор болцнова неприметан (нисам мерио).

Дихтунг главе је из Младеновца, видећемо како ће се показати. Глава је равна али на додирној површини има малих трагова корозије, као и блок. Моменат притезања главе је 5 мкг. Стари дихтунг је био попустио назад код издувне гране па је цурило уље.

Остало је да се глава притегне за неколико стотина километара, и да се опет прештелују вентили. После првог паљења и рада од око пола сата, поново сам прештеловао вентиле. После састављања мотора, компресија је била око 8,5-9 атмосфера на свим цилиндрима. Кад све легне и разради се требало би да буде већа.



Није лоше...


Вентили


Глава после леповања


Клип


Клавијатура

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.