Претражи овај блог

недеља, 9. јун 2013.

Секундарни сат са Праготрон машином

Ево једног секундарног сата кога сам направио од старог кућишта и Праготрон машине. Машина је у одличном стању и из средине 60-их година, а кућиште је много старије и припадало је сату са клатном на навијање. Ја сам га нашао без машине али је било комплетно. Кућиште је метално а споља је офарбано тако да опонаша дрво. Розетна је месингана и може да се отвори заједно са стаклом које је равно.



Праготоронова машина је била предвиђена за 24 волта али сам је превезао на 12 (калемови су били спојени редно а ја сам их спојио паралелно). Систем је сличан источно-немачком РФТ па је кочница у облику анкера метална и машина је доста бучна, мада не као РФТ.

Казаљке сам направио од челичног лима дебелог један милиметар, а главчине од месинга, па сам то залетовао.





Детаљни опис машине је овде  http://kisobrani.blogspot.com/2013/03/blog-post_25.html


Искрине машине су имале другачију - фрикциону кочницу па су њихови механизми скоро бешумни, а томе доприноси и велики зупчаник од текстолита. Не изгледа да ће то дуго да траје, али видећемо...

Код РФТ-а сам покушао да ставим танак бужир на чивије ротора ради мање буке али то није помогло. Можда би машина била тиша ако би кочница имала неке уметке од тврде гуме, или можда од текстолита, али ту би требало екпериментисати.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.