На аутомобилском мотору филтер за уље има основну намену да пречишћава уље и задржава у себи разне честице нечистоће. Међутим, сем тога код неких мотора има и улогу да спречава пражњење уљних канала када се мотор угаси, како би при поновном паљењу уље што пре доспело до лежајева. Тиме се смањује хабање.
Код претходне замене уља сам променио и филтер, и ставио Шампионов производ намењен за тај мотор (југо 45). Овде филтер има и тај неповратни вентил, који спречава пражњење филтера при угашеном мотору. Међутим, од саме уградње сам приметио да се лампица за притисак не гаси одмах по покретању мотора, већ који тренутак касније. Временом се ситуација погоршавала па је тај период трајао и по секунд-два, што није добро. Помислио сам да је уље лоше или да се разредило, али ми је пало на памет да прво ипак променим филтер, иако је прешао само 2500 км. Уградњом новог филтера, време се скратило и сада се лампица гаси скоро одмах.
Зато сам раставио филтер и нашао узрок овога - гумени неповратни вентил не затвара! Гумени прстен је или лоше профилисан од самог почетка или је сама гума изгубила еластичност - било како било не врши функцију.
Чудно је да један тако познат произвођач дозвољава да у продају оде неисправан резервни део. Шта онда да очекујемо од непознатих произвођача? Са Фрадовим филтерима нисам имао овакве проблеме до сада.
Желео бих да помислим како је филтер био копија, како није оригиналан, али ништа не говори у прилог томе - купљен је у продавници, у оригиналном паковању, са декларацијом увозника.
Код претходне замене уља сам променио и филтер, и ставио Шампионов производ намењен за тај мотор (југо 45). Овде филтер има и тај неповратни вентил, који спречава пражњење филтера при угашеном мотору. Међутим, од саме уградње сам приметио да се лампица за притисак не гаси одмах по покретању мотора, већ који тренутак касније. Временом се ситуација погоршавала па је тај период трајао и по секунд-два, што није добро. Помислио сам да је уље лоше или да се разредило, али ми је пало на памет да прво ипак променим филтер, иако је прешао само 2500 км. Уградњом новог филтера, време се скратило и сада се лампица гаси скоро одмах.
Зато сам раставио филтер и нашао узрок овога - гумени неповратни вентил не затвара! Гумени прстен је или лоше профилисан од самог почетка или је сама гума изгубила еластичност - било како било не врши функцију.
Чудно је да један тако познат произвођач дозвољава да у продају оде неисправан резервни део. Шта онда да очекујемо од непознатих произвођача? Са Фрадовим филтерима нисам имао овакве проблеме до сада.
Желео бих да помислим како је филтер био копија, како није оригиналан, али ништа не говори у прилог томе - купљен је у продавници, у оригиналном паковању, са декларацијом увозника.
Champion je veliko ime u ovoj oblasti, premium brend. Ipak, zna se kome "društvancetu" pripadamo kao tržište (tj. kako nas tretiraju) ... Afričkom.
ОдговориИзбришиChampion se proizvodi širom sveta i u nekoliko kvalitetnih nivoa ... zaključak se nameće. Sada je sam brend pod Federal Mogul-om, globalnim snabdevačem auto delovima.
Frad možda i (sveukupno) nije bolji od Bosch-a ili Champion-a, ali je bar zadovoljavajućeg kvaliteta (i bez ovakvih iznenađenja).
Mnoga su velika imena na tržištima koja nisu primarna slale III kategoriju uz ovakve ili slične probleme u procentu većem nego što je to za tehnologiju karakteristično.
U svakom slučaju, može se dogoditi i sa bilo kojim proizvođačem (makar sa šansama 1:milion) pa je pravo naravoučenije:
čim primetite neobično ponašanje (kao navedeno) menjajte filter (i/ili ulje) ... jeftinije je nego ranije promeniti motor.
Pozdrav!
Независно од ауто делова, чини ми се да су сви произвођачи технике у последњих пар деценија осетно оборили квалитет, нарочито они који су се припојили великим међународним концернима или они који су то постали. Такав је на пример случај са Електролуксом, који је некада правио белу технику врхунског квалитета а сада је квалитет њихових производа просечан...
ОдговориИзбриши