Ево једног аутомобилског појачала. Има два канала које је могуће везати у мост, тако да је максимална снага 900 вати у мосту на 2 ома, или по каналу на 2 ома око 450 вати. Излазни степен се састоји од по 6 транзистора по каналу (IRF450N).
Да би се добила толика снага напон од 12 волти није довољан, па у појачалу постоје и два буст конвертора који дају напон +40 и -40 волти за симетрично напајање излазног степена. У напојном степену су транзистори IRF1010E.
У излазном степену су пробила 2 мосфета, и у напојном такође 2. Како сам уместо IRF1010E нашао IRF1010N, онда сам у целој грани заменио сва три транзистора јер су везани паралелно.
Питање је зашто су сви ти транзистори пробили. Мосфетови су познати по осетљивости на пренапон, могуће је да дошло до неког удара, али видећемо... За сада напојни степен ради, остаје још да проверим излазни степен. Срећом транзистори су јефтини.
Да би се добила толика снага напон од 12 волти није довољан, па у појачалу постоје и два буст конвертора који дају напон +40 и -40 волти за симетрично напајање излазног степена. У напојном степену су транзистори IRF1010E.
У излазном степену су пробила 2 мосфета, и у напојном такође 2. Како сам уместо IRF1010E нашао IRF1010N, онда сам у целој грани заменио сва три транзистора јер су везани паралелно.
Питање је зашто су сви ти транзистори пробили. Мосфетови су познати по осетљивости на пренапон, могуће је да дошло до неког удара, али видећемо... За сада напојни степен ради, остаје још да проверим излазни степен. Срећом транзистори су јефтини.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.