Претражи овај блог

уторак, 7. април 2015.

Грундиг 1041W

Ево једног старог лампаша из 1954. Модерне лампе (EC92, EF89, EL41, EZ41) и модеран изглед за то време.



Израда квалитетна, али селектор таласа са клавијатуром представља слабу тачку - пластични језичци су се поломили па сам морао да их крпим. Квар је био у једном прегорелом отпорнику. Једна секција кондензатора у напајању је раније пробила па је неко откачио и уместо ње везао додатни кондензатор. Али и она преостала секција се доста грејала већ после неколико минута, па сам обе заменио са два нова електролита од 47 микрофарада и 400 волти. Отпорник у напајању од 1,3 килоома и 2 вата сам заменио керамичким од 1,2 килоома и 5 вати. Остали делови су исправни, апарат ради. Напон је мало мањи (240 уместо 260 волти), вероватно јер је исправљачица ослабила али ради и овако. Магично око је такође мало ослабило. Од лампи је промењена само једна EF89, остале су изгледа оригиналне. Промењени су један блок кондензатор и један отпорник, како ми изгледа. Потенциометри не крче, све остало је релативно добро очувано. Кутија је бакелитна. Хтео сам да скинем стакло да га оперем али се дугме за станице заглавило и никако не могу да га скинем са осовине. Не смем на силу да не пукне.


Занимљиво је да има и високотонски звучник, који је кондензаторски! Нискотонац је велики овални звучник. Захваљујући томе звук је одличан.


После пола сата рада запалио се мрежни трафо! Надам се да ништа друго није оштећено, трафо може да се замени или премота. Сви апарати са лампама грејаним на 6,3V имају врло сличне мрежне трафое, код већине је анодни напон око 250-260 волти.

23.4.2015.

Из неког старог Теслиног радија узео сам мрежни трафо и уградио га. Чак без икаквих преправки је стао, мало је већи али не смета јер има доста места. Морао сам да уградим отпорник од 220 ома да би напон био око 260 волти на електролиту, све остало одговара и сад Грундиг опет ради. Трафо вуче на леру мало већу струју него што би требало (око 130 милиампера) али се не греје много тако да мислим да је ипак исправан.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.