Претражи овај блог

четвртак, 7. јул 2016.

Путни будилник Ренус

Ево једног старог али квалитетног путног будилника марке Ренус. Машина има 15 рубина и навија се на 8 дана. На жалост сат је неисправан - осовина баланса је пукла, опруга звона је такође неисправна, а и један зупчаник кочнице за навијање захтева поправку.





Ренус (Rhenus) је швајцарски произвођач сатова али је касније марку заштитио Кинцле, вероватно јер су их купили. Изгледа да данас више не постоје.

Специфичности има више - оба федера се навијају истим кључем али у различитим смеровима (постоји један међузупчаник са два једносмерна квачила), а казаљка за подешавање звона обилази један круг за 24 сата. Постоји и једна мања казаљка коју покреће сат која такође обилази круг за 24 сата. Машина је направљено прецизно и фино, али да би радила недељу дана са једним навијањем многи делови су јако ситни да би се смањило трење (анкер, анкеррад, баланс).
Један рукавац осовинице баланса је пукао, највероватније због пада. Осовиница је пречника 0,45 мм а рукавац око 0,12 мм. Како је одломљено само око 0,2 мм рукавца успео сам да на осовини направим нови рукавац, а носаче горњег држача баланса (који су у облику два ваљка) сам избио из плоче и скратио за 0,2 мм. Тако је све дошло на место, и сат опет ради. Највише муке је задала обрада рукавца. Осовина је окаљена, а пречник је јако мали (за мене). Од комада пластике сам направио лежиште за баланс па сам са њега скинуо спиралу и утиснуо га у то лежиште, које сам пре почетка обраде стегао у футер струга. Тако сам обезбедио саосност. Обраду осовине сам покушао ножеш од видије али без успеха (вероватно није добро наоштрен). Обрада је успела фином дијамантском турпијом, мало по мало, док нисам материјал стањио на 0,12 мм. После сам то исполирао фином шмирглом (2000). Није немогуће извести, али захтева пажњу и стрпљење. Могла би се тако направити и цела нова осовиница, претходно сам пробао и на ексеру за бетон који је од побољшаног челика и ишло је ножем од видије све до око 0,3 мм.
Професионалци то раде и ручно штиклом (фини стругарски нож), то сам пробао али није ишло. Вероватно нисам умео да наоштрим, али свакако је то занимљиво искуство.

17.7.2016.

Направио сам постоље, точкић за навијање (који сам изгубио) и мали шраф М1 за тај точкић...





Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.