Претражи овај блог

петак, 19. мај 2017.

Карбуратор Solex 28 CBI

Ево једног старог карбуратора од спачека са краја шездесетих. Карбуратор је француски Solex 28CBI. Веома је једноставан, нема ајншприц пумпу ни лептир сауга већ систем за обогаћивање смеше са окретним вентилом. Проблем је био што се осовиница лептира гаса похабала са 8мм на око 7,6 мм и то неравномерно, а лежишта су отишла на око 8,3 мм. Укупан зазор је био преко пола милиметра па је ту улазио фалш-ваздух.



Осовиница је на крајевима поједена више него на рукавцима - на тим местима су постојали мали пластични дихтунзи који су прилично појели месинг.






Осовиница је од месинга а кућиште је од шпиалтера, и нема биксне. Неки већи солекси су имали осовиницу од челика а у кућишту су биле фабрички биксне тако да је трајност била далеко већа.

Осовиницу сам забушио на крајевима како бих могао да jе обрадим између шиљака ради боље центричности. Обрадио сам је на 7,5 мм. Затим сам тело карбуратора разбушио штелујућим рајборером ручно на 8,93 мм. На стругу сам од вођице вентила од југа 45 ( гус или сиви лив, унутрашњи пречник 7 мм) направио биксне тако што сам прво разбушио вођицу на 7,45 мм а затим обрадио споља на 8,95 мм. Одсекао сам две биксне од по 13,5 мм дужине, на крају истурпијао радијус од 14 мм (кућиште лептира има пречник 28 мм) како би лептир могао лепо да легне. Онда сам набио биксне у тело, и на крају је требало мало дотерати рупе штелујућим рајборером а такође и фином шмирглом дотерати осовиницу да се све лепо окреће без заглављивања. Зазор је око 0,05 мм што је нормално.
Приликом монтаже битно је изабрати шајбну тако да осовиница има врло мало аксијалног зазора. Прво се стегне полуга команде гаса, затим се угради лептир и ставе се шрафови али без затезања, и стави се изабрана шајна са осигурачем на други крај осовинице. Одврне се шраф за лер и лептир се потпуно затвори тако да легне до краја у лежиште. Тада се стегну шрафови и склапање је готово. Осовиница мора лако да се окреће без заглављивања и без великог зазора у лежиштима.

Како је осовиница расечена приликом обраде се појавила овалност од пар стотих али то није нарочито битно за функцију.
Како су сада биксне од гуса, ако се поново деси да се појави зазор биће довољно да се промени само осовиница јер је месинг мекши па се гус вероватно неће потрошити. Најбоље би било ставити осовиницу од челика, комбинација гус-челик би требало да буде прилично трајна (користи се код вентила који раде практично без подмазивања).




Поравнао сам фланшну јер се искривила услед престезања - материјал је прилично лош. Карбуратор сам стегао на план-шајбну и на стругу поравнао додирну површину. Била је искривљена за више од пола милиметра што дихтунг тешко може да компензује.

23.5.2017.
Карбуратор монтиран и испробан, мотор ради како треба.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.