Претражи овај блог

недеља, 18. новембар 2018.

Грундиг 2088

Овај стари радио апарат је са краја педесетих година. Одлично је очуван али не ради - ни на једној таласној дужини нема звук, као да излазни степен не ради. Кад се пребаци на улаз за грамофон (или магнетофон) излазни степен ради, зуји. Високи напон на грецу је око 200 волти а требало би да је 270-280 волти, препотстављам да или је грец неисправан или нешто вуче струју па напон пада. Опсег фреквенција на ултра кратким таласима је 87-100 мегахерца што прилично смањује број станица. Занимљиво је да за контролу тона постоје четири потенциометра, нешто као еквилајзер. Има два звучника, високотонац је кондензаторски.




Као што се види апарат има и једну штампану плочицу, што је тада била нова технологија.

22.12.2018.

Услед недовољног напона на електролиту (200 уместо 270 волти) посумњао сам на грец - променио сам га и напон је порастао, али је отпорник на излазном трансофрматору почео још више да се греје. Други крај отпорника је био на маси па сам закључио да је кратак спој негде даље. Сам електролит је исправан, али сам пратећи инсталацију наишао на један блок кондензатор од 4,7nF који је пробио. Услед тога је потрошња струје била велика па је зато напон на грецу био недовољан. Поред тога није било високог напона на свим лампама сем на излазној, па зато није ништа ни радило. Када сам га променио апарат је прорадио. Звук није лош, станице лепо хвата. Додуше високотонац изгледа не ради али се то много не примећује јер се високи тонови добро чују.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.