Претражи овај блог

среда, 13. март 2019.

Двотегаш Густав Бекер 352227

Сат је направљен 1904. судећи по серијском броју. Машина је у добром стању али захтева чишћење. Клатно изгледа да није оригинално јер се виде неке преправке на шлицу где иде вођица анкера, а и ружа је изгледа прављена накнадно и то прилично траљаво. На машини недостаје носач гонга у виду срца) па је неко гонг причврстио на носач машине (столицу) али такође лоше тако да уопште не звони јер належе на кућиште. Спољни прстен циферплата са бројевима је емајлиран и у одличном је стању, није испуцао. Унутрашњи прстен је месингани са плитком гравуром, као и тегови. Гравура на ружи постоји и слична је али изгледа да није иста.
Један тег је неисправан јер је навој где се заврће кукица потрошен па ова испада. Сат сам поставио и машина ради, ход је мали али када се очисти и подмаже требало би да се повећа. На анкеру нема трагова трошења.

16.5.2019.

Подесио сам гонг и залетовао га за носач, био је одлетован. Гонг није оригиналан односно неко је изгубио је носач па га је зашрафио за носач машине али функционише и овако. Поред тога подесио сам фрикцију велике казаљке, а требало би још да заменим конце (један је кетгут а други је изгледа синтетички за мреже).

19.5.2019.

Сат сам коначно саставио, променио конце (ставио зелене) и направио курблицу за навијање. За сада ради добро, једино врата заглављују и то треба да се дотера. Врата су горе много запињала па сам то изблањао тако да је сада много боље.

29.5.2019.

Од монтаже сат стално стаје. Данас сам скинуо циферплат да би видео у чему је проблем. Машина је прилично прљава и мораћу да је оперем, међутим све до монтаже циферплата радила је поуздано а сада се деси да се заглави - после померања централне осовине аксијално сат проради. Нешто ту није како треба...

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.