Претражи овај блог

среда, 8. мај 2019.

Кукавица

Кукавице су јако зановетне за поправку, искључиво јер су прављене више за украс него да показују време па су сходно томе у већини случајева направљене јако лоше - конструкција је ужасна а израда је на нивоу играчке. 
Овде постоји проблем са механизмом музичке кутије, изгледа да у систему полуга за активирање нешто недостаје јер никако не могу да наштелујем. Машина је Регула, има три тега при чему трећи тег покреће директно музичку кутију. Има и другачијих конструкција.

Оригинална пластична велика казаљка је највероватније пукла, па је неко направио металну од челичног лима (или искористио готову). Како је рупа била превелика, за једне стране је ставио алуминјумску шајбну и причврстио је са две кламарице од танке бакарне жице што је изискивало бушење 4 мале рупице. Са друге стране ставио је пластичну шајбну и све то залепио. Када сам покушао да скинем матицу видео сам о чему се ради, матица је била залепљена а навој уопште није одговарао. Казаљку сам на силу скинуо и раставио те шајбне, а навој сам пререзао на М2,5. Направио сам месингану биксну и залетовао је за казаљку, а у биксни сам истурпијао четврку према осовини. Сада то стоји како треба.

6.3.2021.

После скоро две године сам узео поново да погледам ову скаламерију, и одмах сам установио зашто механизам са музичком кутијом није хтео да ради - полуга за кочење није била добро наштелована јер је све те полугице и жичице неко кривио и деформисао. Једва сам то некако успео да наштелујем... Сада све ради како треба. Занимљиво је како неки нестручњаци покушавају да поправе оно што није покварено а оно што је прави узрок квара не виде, а при томе покваре оно што је било исправно. А касније је јако тешко подесити те жичице и полугице да би све радило... Зато су ми кукавице најзановетније за поправку, и никако их не волим - осим тога је израда најчешће јако лоша и јефтина.



Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.