Претражи овај блог

четвртак, 30. мај 2019.

Зидни сат Б

Овај сат је сигурно од пре рата. Федер за рад је пукао на самом крају па сам морао да га извадим из федерхауса, одгрејем и скратим, и пробушим нову рупу. Механизам за избијање је са точком за разбрајање и такви механизми се по правилу склапају доста теже од механизама са аутоматским подешавањем избијања. Поред тога осовине су мекане па је један рукавац био крив (исправио сам). Пендл-федер је неко направио од жилета али је то много тврдо, па сам га сузио и стањио тоцилом. Сада је мекши па би клатно требало да има већи ход. Међутим сат стаје, нешто није у реду са анкером или анкеррадом. Анкер је са повратним трзајем, по правилу су такви сатови поуздани али им прецизност рада доста зависи од силе федера.


31.5.2019.

Анкер сам скинуо и добро очистио, било је неке закореле прљавштине. Један неодговарајући шраф сам заменио, подесио газ и машина сада ради.

4.1.2020.

Сат је радио непоуздано и сваки час се заустављао па сам га растурио и детаљно очистио. Машина је била потпуно зауљена тако да сам морао да је сасвим раставим. Када сам све саставио и почео да навијам, федер звона је откинуо избијени језичак на федерхаусу па сам поново све морао да раставим. Уместо ушице направио сам на стругу челичну нитну коју сам заковао за федерхаус тако да сада федер стоји добро. То је наравно захтевало вађење федера. И овај федер је скраћиван што се види на крају, рупа је пробијена пробојцем а крај је био грубо поломљен. То сам поравнао турпијом. За сада све ради нормално. 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.