Претражи овај блог

четвртак, 12. новембар 2015.

Буба - квачило

Услед сталног влажења уља на споју замајца и радилице, уље се меша са прашином насталом трошењем фрикционе облоге и површина замајца и притисне плоче и ствара лепљиву масу која прекрива првенствено додирну површину замајца и ламеле. Услед тога се повремено дешава да квачило лепи, односно не раздваја. Да би се ово решило требало би да скинем мотор и то оперем, али покушаћу то да решим на други начин.

Прва идеја ми је била да кроз рупе са задње стране замајца убризгам неки растварач (нпр. спреј за прање кочница), али је ту јако мало простора и неприступачно је. Рад тога би требало отпустити шрафове који спајају мотор и мењач тако да се на споју појави замајац, међутим мало је места.
Друга идеја, вероватно лакше остварљива, би била да скинем анласер а онда кроз рупу да убризгам растварач. За ово ће ми требати посебно обликована цевчица али мислим да ће ово моћи да се уради. Како имам резервни мењач, ламелу и корпу моћи ћу да обликујем цевчицу баш по потреби.

...

Испоставило се да је узрок лепљења била опруга коју сам монтирао на крају сајле и која је требало да спречи вибрације квачила, па квачило није сасвим раздвајало. Када сам скинуо опругу нестала је ова непријатна појава и од тада квачило ради нормално. Вибрацијама је узрок био лош предњи носач мењача - гума се одлепила са металног дела и мењач је имао велики зазор у шасији. Приликом поласка је климао па је то изазивало вибрације. Такође се чуло лупање кад се пређе преко неке рупе. Променом носача све ово је нестало. Промена носача није захтевала скидање мотора и мењача - само сам попустио два велика шрафа који држе "колевку", цео склоп сам повукао назад неколико сантиметара, толико да добијем простор за промену носача. Сео склоп мотор-мењач сам подупро одоздо са две дизалице. Полуосовине ни кочионе инсталације није било потребно ослобађати.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.