Претражи овај блог

четвртак, 21. децембар 2017.

Тиволи

Услед сталних проблема (термо-дрифт, шум, шуштање при промени станица) које је скоро немогуће отклонити, одлучено је да се комплетна електроника пребаци са тиволија 2. Овај је био потпуно исправан али је пластика постала лепљива и офуцана, очигледно услед лошег квалитета.
Пребацивање је изискивало доста посла, јер су обе плочице (тјунер и појачало) другачијих димензија. Потенциометар и преклопник сам скинуо са плочице појачала и пребацио на кућиште и повезао их жицама са плочицом. На плочици тјунера сам морао да избушим нове рупе да би могао да се зашрафи, а требало је преместити и конектор за слушалице јер се и задња страна уређаја разликује. Уређаји су тотално различити иако су слични. Производња оба уређаја је кинеска и квалитет је прилично лош. На новијем уређају су плочице од пертинакса а старији је имао плочице од неког армираног материјала сличног витропласту који је квалитетнији.
Сада све то ради, додуше шум и даље постоји али је много мањи.

25.12.2017.

Клизни контакт у промењивом кондензатору је код ових уређаја слаба тачка. Материјал оксидира и при промени станица јавља је шум. Шишћење помаже само краткотрајно, а промена кондензатора би била трајно решење када би се нашао кондензатор коме се то неће дешавати. Како су окретне плоче повезане на осовину која је преко клизног контакта у вези са масом, сетио сам се да тај контакт премостим спиралном опругом од сата. Тако сам један крај опруге залетовао на масу а други причврстио на осовину (ставио испод пластичне чауре за везу са дугметом за избор станица). Тако сам премостио клизни контакт и шуштања више нема. Ово сам видео обртним преклопницима у једном Сименсовом мерном инструменту, а исти систем се користи и код свих инструмената са кретним калемом. Опруга је танка и може јако дуго да траје, направљена је од специјалне бронзе па може и да се летује.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.