Претражи овај блог

петак, 8. децембар 2017.

Слава батеријски сат

Овај старији совјетски будилник Слава са 6 рубина није радио услед јако малог хода баланса. Мерењем сам установио да је електролитски кондензатор од 50 микрофарада "процурио" односно да има прилично велику проводност, пропушта струју.




Заменио сам га мислећи да ће то да реши проблем али се није ништа десило - баланс је и даље имао мали ход. У међувремену сам приметио да баланс не стоји како треба у мировању па сам то кориговао померањем чауре ласа, и машина је прорадила. Како се ово померило није ми јасно, али проблем је решен. Машина је направљена квалитетно и нема никакве знаке абања.

Просечна потрошња је око 240 микроампера, а напаја се једном Д батеријом. Како је капацитет обичне Д батерије око 8 ампер сати, то би значило да сат може теоријски да ради 3,8 година без промене батерије. Пракса је међутим показала да овакви сатови мењају брзину рада како се батерија троши, па не би било лоше да се уместо обичне стави пуњива (нпр. NiMH) и да се прикључи исправљач који би одржавањем стабилног напона требало да оствари тачан ход машине.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.