Претражи овај блог

среда, 31. јануар 2018.

Југо - термостат

После тридесет година дошао је ред на термостат (оригинални Телеоптик) - заглавио се у затвореном положају и мотор се прегрејао. Изгледа без последица, није избацио много воде али време ће показати да ли ће све бити у реду. Термостат сам заменио и досуо антифриз који се просуо док сам га мењао. Променио сам и дихтунг поклопца јер се стари распао.


Ако сте се икада питали како функционише термостат - ево одговора.
У капсули се налази специјални восак који се топи на одређеној температури (обично 70-90°C). При топљењу расте му запремина, па то потискује клип који савлада опругу отвара вентил. Капсула је заптивена гуменом мембраном која спречава да восак изађе. Када се мембрана пробуши восак изађе и нема више притиска који би савладао опругу и отворио вентил. Овај тип термостата је измишљен почетком тридесетих година и од тада се користи у моторима. Невоља је што када се то деси термостат остаје затворен и мотор се врло брзо прегреје.

 С лева на десно - капсула са воском, гумена мембрана, поклопац-вођица клипа, клип

 Капсула са воском

Гумена мембрана

14.2.2021.

После три године и око 23.000 км је страдао и овај термостат, срећом остао је отворен. На отвореном при температури од 0°C мотор не може да се загреје, температура не прелази 50°C јер је термостат стално отворен. Мерењем сам установио да се отвара на око 75°C а затвара испод 65°C, нешто се унутра пореметило. Такође сам приметио да се у односу на нов термостат отвара јако споро. Ставио сам нови термостат од 87°C, видећемо колико ће да траје. Са старом главом је улазило уље у воду па је можда то утицало да се термостат поквари, јер она гума можда није отпорна на уље.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.