Претражи овај блог

четвртак, 17. јануар 2019.

Југо - кобра

Гумени зглоб на конзоли бирача брзина (такозвана кобра) код Заставиних возила је познат као слаба тачка. Најчешће се метални делови које спаја гума раздвоје и команда мењача постаје неупотребљива. Ово се међутим може лако предупредити - довољно је ставити један или два шрафа са матицама кроз сва три дела и то је поуздано и трајно. Међутим, овог пута је зглоб пукао на месту где је рупа за шраф бирача - вероватно је одавно напрсао, јер се на прелому види корозија. Међутим да бих га заменио морао сам да скидам целу конзолу јер су шрафови били скроз зарђали па сам један једва успео да одврнем а други се заломио. Њега сам избушио и ставио матицу са друге стране.
Заједно са свим компликацијама требало ми је скоро 3 сата да то урадим. Ауто је био на улици кад се то десило - прво сам морао да га подигнем на клоцну па сам покушао да то урадим на лицу места - међутим, како су шрафови били непокретни одустао сам од тога, конзолу сам везао са стране да не удара о земљу, бирач убацио у прву брзину и кола полако одвезао у двориште на канал. Затим сам морао да скинем целу конзолу ради скидања и бушења шрафова, али тек када сам све монтирао видео сам да нешто није у реду са самом ручицом мењача - када сам опет скинуо конзолу и скинуо целу ручицу видео сам да је кугла прошла кроз пластично лежиште вероватно услед удара конзоле у ивичњак. То сам вратио на место и све поново монтирао. Остало је да заменим доњу манжетну која се сасвим покидала (а већ је и била доста оштећена). Како оригинална манжетна траје јако кратко одавно сам мислио да направим то од неког погондог материјала, могао бих сада да то покушам. На пример од дебелог платна импрегнираног силиконом.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.