Претражи овај блог

четвртак, 31. јануар 2019.

Усисивач

Усисивач Горење је после три и по године престао да ради. Испоставило се да су се четкице скроз потрошиле, једна се и поломила и отпало је неколико делића. Сем што је материјал лош, такође је проблем у томе што ротор није добро центриран па четкице газе по самом крају колектора а једна чак и прелази око милиметар са стране па је то вероватно узрок ломљења. Ово би требало некако исправити јер ће се четкице опет брзо потрошити.
Мотор је кинески какав сада уграђују у све усисиваче. Некада су четкице трајале колико и мотор, пре су пропадали лежајеви а сада је ситуација оваква... Наравно мотор није ни предвиђен да се поправља - жице су само уштинуте у носачима четкица, није чак ни пунктовано, носачи су од меког челичног лима. Све је веома провизорно направљено. Од Горења је остало само име.

1.2.2019.

Уместо да вадим ротор и померам га аксијално (морао бих да растурам цео мотор а лежајеви су набијени), лакше ми је било да померим носаче четкица. У том циљу сам истурпијао квадратне рупе за 1,5 мм и рупу за шраф, па сам тако центрирао четкице да газе по целом колектору. Сада не би требало да се ломе, ово је била фабричка грешка. Чак сам крај ламела недостаје, око 1мм материјала као да је накнадно обрађен или је просто нетачно центриран, али изгорео није.
Како оригиналних четкица нема наместио сам неке сличне - истих димензија али је краћа жица па сам је наставио оном од старих четкица при чему сам истовремено пребацио и месингане поклопчиће који затварају вођице. Мотор ради како треба, не варничи и надам се да ће сада трајати бар мало дуже јер четкице добро належу. Изгледа додуше да су мало мекше од старих.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.