Претражи овај блог

уторак, 7. јануар 2020.

Мали будилник

Овај мали стари будилник без фирме је на жалост неисправан - бошеви центеррада су попуцали а и неки зупци зупчаника федера су делимично оштећени. Бошеве треба заменити а зупце исправити ако је могуће. Сат је јако стар, највероватније је из 20-их година 20. века а можда и старији.


12.1.2020.

Машину сам растурио. Бошеви центеррада су скоро сви били лоши - неки пукли, неки криви, неки и мало потрошени. Бошеви су окаљени и крти, оне криве сам покушао да исправим али су пукли тако да сам их све заменио клавир-жицом која није толико тврда и не пуца, али ће бити довољно добра за ову сврху. Да би извадио центеррад морао сам да избијем осовину из малог зупчаника што је срећом ишло лако, а са валцоване стране где су бошеви убачени сам забушио улазе тако да сам бошеве лако извадио. Како преко тога иде шајбна није потребно накнадно валцовати, бошеви не могу да испадну. Машина сада ради, мада сам морао да подесим анкер и чивије на балансу јер је то неко већ дирао па су неке биле мало криве.



Логотип у облику старинске уљане лампе је користила фабрика ХАЦ (Hamburg-Amerikanische Uhrenfabrik) тако да претпостављам да је машина њихова. На једном месту је утиснут број 924 што би могла бити година производње. Навоји су прављени индустријски и уопште је израда сасвим добра, далеко је боља од неких јефтиних сатова из тог времена.


20.1.2020.

Зупци на зупчанику федера су прилично похабани а неки су и оштећени (вероватно када је федер пукао па је тада при ломљењу бошева дошло и до тог оштећења). Мало сам их дотерао фином турпијом али се и поред тога дешава да сат стане повремено, потребно је још мало дотеривања. Најбоље би било да се цео зупчаник промени.


21.2.2020.

Услед недостатка сличног зупчаника, постојећи сам преокренуо тако да је сада оптерећена непотрошена страна зубаца. Изгледа да је то био главни узрок лошег рада и сталног стајања јер сада ради добро.

11.3.2020.

После пар навијања федер је пукао, па сам наместио други федер. Овај је пукао при првом навијању па сам ставио слабији, тањи и ужи. У међувремену се поломио и шпер-федер а њега сам направио од клавир жице. За сада ради, видећемо докле. Много проблема у једној машини...


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.