Претражи овај блог

субота, 13. јун 2020.

Украсни сат са ливеним постољем

Овај сат са ливеним постољем од неке легуре цинка вероватно потиче са  почетка 20. века. Машина је од будилника, уобичајена за то време. Федер звона је пукао на крају па сам га скратио, а машина је некад била подмазана зејтином који се ужегао и претворио у смолу па сам морао да је раставим и да те остатке остружем јер је све било заглављено. Сада ради, остало је да се састави и угради у кућиште.



21.6.2020.

После пар дана је ласо пукао јер га је прегризла корозија - опруга је била челична и прилично тврда. Како нисам имао исти морао сам да заменим цео баланс, али како ни балансвела не одговара од Инсе избио сам постојећу и набио у баланс од Инсе, и ставио припадајући ласо. Инсин баланс је неколико милиметара мањи тако да је моменат инерције доста мањи а опруга мекша. Са Инсиним ласом и оригиналним балансом сат је каснио неколико сати на дан, чак и да сам ласо скратио питање је да ли би се постигао нормалан рад па сам зато заменио све.

23.6.2020.

Поново сам променио ласо јер је претходни био кратак па је сат доста журио. Међутим после само пар дана рада пуче федер! Скратио сам га, видећемо како ће да ради...

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.