Батеријска шрафилица Метабо, цркла диода која премошћује мотор. Диода је ту да заштити електронику од пренапона у паузама кад нема импулса струје, а када се мотор понаша као генератор. Без ње машина ради али је регулација мотора непрецизна.
Цела електроника је у прекидачу - ту је потенциометар којим се регулише брзина мотора, контакти који преспајају излазни транзистор, та диода, и PWM регулатор са N-MOSFET-ом у излазу. Диода се распала и отишла у кратак спој, па се цео регулатор јако грејао јер је струја била велика. Пластика око диоде се истопила а диода се распала. Електронски склоп је у SMD техници на керамичкој плочици а половина прекидача је метална и има мала ребра за хлађење. Све је то направљено прилично добро али се види да није предвиђено да се поправља. Сама машина је више налик на играчку (све сем мотора је од пластике, а он је мало већа верзија мотора из играчака) али данас она спада у најквалитетније професионалне алате.
Како је диода јако мала и таква се тешко може наћи, ставио сам једну 1N5408 споља, тако да ако затреба може се лако и заменити без растурања прекидача.
Цео прекидач се може купити као резервни део, али штета је да се баци кад је све исправно сем једне диоде од 5 динара...
Мерењем под оптерећењем сам установио да је струја кроз диоду много већа и да иде до око 3,5А. Зато сам паралелно овој ставио још две диоде, тако да би требало да издрже ову струју. Како се ове диоде углавном хладе преко извода који су од дебеле жице, залетовао сам их заједно на кратко тако да се загревају равномерно. Ово је важно да би се струја равномерно распоредила на све три диоде. Можда би уместо њих требало ставити једну јачу диоду, међутим она би се грејала исто као ове три а унутра нема места за хладњак... Изгледа да ту постоји неки конструктивни недостатак. Пробао сам са шотки диодом која има мањи пад напона па би требало мање да се греје међутим са њом електроника не ради баш најбоље из неког разлога...
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.