Претражи овај блог

субота, 24. јануар 2015.

Програматор

Ово је програматор Руди Чајавец 301 (EAT8051d) од веш машине Горење PS403 из 1983. Машина је почела да се понаша необично - програматор је почео да стаје, центрифуга је "трокирала", а при прању бубањ се окретао само на једну страну.
Сумњао сам на програматор јер је и пре правио сличне проблеме, када се једно перо које иде по профилисаном точку појело па тај контакт није радио.




Отворио сам га са обе стране - механички део није захтевао поправку али сам повадио зупчанике и полуге да би видео у каквом су стању та пера. Нека сам мало поправио али су сва углавном била добра.
Плочу која покрива контакте сам скинуо тако што сам морао да избушим затопљене пипке који је држе за бакелитну основу, а после сам на та места ставио шрафове М2 са матицама (укупно 10 комада).
Контакти су били исправни али прљави, тако да сам их очистио и неке нашпановао ради бољег притиска. Некада сам програматор прскао спрејем WD40 што уопште није добра идеја - временом се издвоји уље које гори на контактима и створи се прљавштина. Да би контакти очистили ипак мора да се отвори и механички очисти оксид и прљавштина, за чишћење је добар пилот од стаклених влакана из оптичког кабла уметнут у стару патент оловку за дебеле мине на пример.


Поред тога RC члан (0,1uF+50ома) је пробио па је и то вероватно правило проблеме тако да сам га заменио.

Требало би сада да ради нормално, мада се на целом програматору ипак виде трагови употребе - неки делови су мало потрошени. 

16.11.2021.

Опет програматор трокира - мотор се не окреће малом брзином увек јер је контакт за укључивање кондензатора изгорео. Програматор сам опет отворио и заменио изгореле контакте. Међутим нешто са грејањем није у реду, најбоље би било да уградим склопку за погон релеја. Програматор је доста потрошен, пластика је на неким местима испуцала а пера контаката су прилично излизана. Изгледа да неће још дуго да траје... Уградио сам склопку тако да струја за грејач не иде преко контаката програматора што ће да им продужи век.

26.11.2021.

Уградњом склопке за грејач се проблем није решио, па сам стари програматор 8051D заменио другим 8051А. Програматори нису исти, слични су али има неких разлика у контактима па сам морао да направим неке мале преправке на инсталацији. Овај је исправан и требало би да ради добро.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.