Претражи овај блог

субота, 7. март 2015.

Алат за центрирање трапа

Некада су постојали једноставни алати за центрирање трапа. Данас се то углавном ради у специјализованим сервисима који су опремљени савременим уређајима. Међутим, центрирање трапа није толико компликовано, и може се урадити и помоћу обичног метра. Да би олакшао посао правим један инстумент, мерач распона точкова, којим ће се лако руковати и који ће бити прецизнији од обичног метра. У ствари то ће бити импровизација великог шублера...
Код већине кола се углови за центрирање дају у минутима, међутим некада је тај податак био у милиметрима. Тачније, давана је разлика растојања предњих точкова на предњој и задњој страни газећег слоја, и она обично износи 2-4 мм. Код кола са предњом вучом точкови дивергирају ("гледају напоље") па је растојање напред за 2-4 мм веће него назад. Код кола са задњом вучом је обрнуто - точкови конвергирају па је растојање напред мање него назад. Све у свему да би се то подесило само је потребно прецизно измерити ова растојања.

Ово одступање од паралеле је прописано да би услед отпора код кола са задњом вучом, односно услед оптерећења које трпе точкови код предње вуче, и еластичности појединих делова вешања и система за управљање, точкови током вожње били у паралелном положају.







Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.