Ево једног малог класичног радио апарата. Конструисан у Америци, направљен у Кини. Права комбинација да ствари крену низбрдо, што се наравно и десило - једна слаба тачка је променљиви кондензатор који убрзо почне да шушти и крчи при промени станица (решио сам са неколико капи медицинског бензина - клизни контакт је лош), а друга мана је шум.
Овај шум вероватно потиче од неког појачавачког степена (N5532, TL084...) али ће моћи да се отклони додавањем једног кондензатора на улаз излазног кола. Тиме ће да се ослабе више фреквенције али се компромис мора направити...
4.5.2015.
У колу претпојачавача 5532 сам променио отпорнике у повратној спрези са 150 на 47 килоома чиме је смањено појачање а тиме и шум. То није било довољно па сам паралелно улазу излазног кола везао керамички кондензатор од 100 нанофарада. Сада је шум једва приметан и нема више оног неприродно високог и реског тона. Чишћење кондензатора бензином је успело и сада више не крчи при промени станица. Присутан је минималан термо дрифт док се уређај не загреје, али је после тога фреквенција стабилна.
Сем што су високе фреквенције биле пренаглашене, такође су и ниске. Тиме средње фреквенције звука постају слабије у односу на остале па је вокал мало слаб, потмуо, што би се могло исправити смањивањем везног кондензатора на улазу у излазно појачало. Тиме би се донекле исправила фреквентна карактеристика која је јако лоша, како ми се бар чини.
5.8.2016.
Услед поновне појаве шума при бирању станица и дрифта, заменио сам комплетан промењиви кондензатор. Шума више нема али је дрифт и даље присутан, што значи да узрок није у промењивом кондензатору већ вероватно у тјунеру.
Овај шум вероватно потиче од неког појачавачког степена (N5532, TL084...) али ће моћи да се отклони додавањем једног кондензатора на улаз излазног кола. Тиме ће да се ослабе више фреквенције али се компромис мора направити...
4.5.2015.
У колу претпојачавача 5532 сам променио отпорнике у повратној спрези са 150 на 47 килоома чиме је смањено појачање а тиме и шум. То није било довољно па сам паралелно улазу излазног кола везао керамички кондензатор од 100 нанофарада. Сада је шум једва приметан и нема више оног неприродно високог и реског тона. Чишћење кондензатора бензином је успело и сада више не крчи при промени станица. Присутан је минималан термо дрифт док се уређај не загреје, али је после тога фреквенција стабилна.
Сем што су високе фреквенције биле пренаглашене, такође су и ниске. Тиме средње фреквенције звука постају слабије у односу на остале па је вокал мало слаб, потмуо, што би се могло исправити смањивањем везног кондензатора на улазу у излазно појачало. Тиме би се донекле исправила фреквентна карактеристика која је јако лоша, како ми се бар чини.
5.8.2016.
Услед поновне појаве шума при бирању станица и дрифта, заменио сам комплетан промењиви кондензатор. Шума више нема али је дрифт и даље присутан, што значи да узрок није у промењивом кондензатору већ вероватно у тјунеру.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.