Претражи овај блог

субота, 27. јун 2015.

Југо - летва волана

Од када смо купили ауто, на летви волана сам само ставио шелне и досуо уље. Од самог почетка се понашала необично али је све радило како треба.
Пре пар месеци је једна манжетна процурила па сам је променио и долио уље. Тада сам приметио огроман зазор али сам ремонт одложио.



Лево је нова а десно стара чаура.

Данас сам коначно скинуо летву са кола, и установио да је чаура споља потрошена за око 2 мм  јер су три пипка која је држе пукла па је чаура шетала у кућишту. Тако је зазор зупчасте летве у кућишту био најмање 2 мм а кад летва дође до краја и чаура испадне из цеви сигурно и преко пола сантиметра. Најчудније је да ауто пролазио технички преглед свих 7 година без икаквих примедби што се летве тиче. Толико о техничком прегледу...





Прво сам скинуо дужу манжетну и одврнуо сферни зглоб са краја летве. Затим сам оставио летву вертикално да се исцеди сво старо уље. Ради провере стања лежајева и озубљења сам извадио зушаник са горњим лежајем - овде је све у реду, нема никаквих истрошења. Такође сам извадио и вођицу која са стране гура летву на зупчаник - и ту је све исправно. На крају сам скинуо мању манжетну, повукао летву ка зупчанику и набио нову биксну па тек онда угурао летву у биксну (ово да се при набијању не би одломили пипци). После сам вратио вођицу и зупчаник са својим поклопцима. Онда сам наместио сферни зглоб до сувозача (треба да се штелује јер унутра постоји опруга, не сме да се престегне ни да буде лабав) и дужу манжетну, а затим окренуо летву вертикално и кроз отвор на страни краће манжетне сипао уље. Користи се 0,14 литара мењачког уља (SAE90). Затим сам наместио краћу манжетну и вратио летву у кола.

Прво мора да се одреди средњи положај волана, тако да се броје кругови лево и десно па се волан намести на правац. Сада се повежу споне, а точкови провизорно поставе на правац и трап се центрира (на предњој ивици точкова 2-4 мм шири траг него на задњој). Сад следи пробна вожња да се види да ли кола иду право кад је волан на правцу. Ако ово није случај то треба кориговати на спонама док се не доведе на правац (не окретати волан на осовини да би се задржао исти ајншлаг на оба краја).

У суштини оволики зазор у летви волана није могао да има никакав утицај на безбедност управљања, али трап није могао да се тачно центрира и траг је стално варирао зависно да ли мотор вуче или се кочи. Варијација у усмеравању није била велика, испод 2 мм, али ипак то није добро и треба исправити чим се уочи. Занимљиво је да се то практично није примећивало - ни на волану ни у вожњи. Једино је летва лупала кад је била без уља...

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.